• Anonym (Svårt!)

Kan inte ta något beslut!

Hej, Jag är gravid i vecka 13 och mår så himla dåligt, vill mer än gärna behålla barnet är så förälskad i lillen även om jag inte har sätt den ännu, men känner en sån enorm kärlek !

Till problemet.
    Jag kan inte behålla och varje gång jag tänker och överväger är abort bästa lösningen, då jag inte kommer ha någon stöd om jag behåller barnet, varken från familj, vänner eller pappan till barnet och vet inte om jag kommer kunna stå ut med allt detta och ge mitt barn allt den behöver när jag kommer vara så ensam.

pappan till barnet är väldigt omtänksam och oroar sig för mig med vill ändå inte stötta mig om jag behåller barnet men han stöttar mig gärna om jag gör abort.

Jag väljer mellan att behålla min älskade bebis eller att behålla min familj, vänner och kärlek jag vet inte vad jag borde göra jag gråter och mår dåligt hela tiden då beslutet är så tungt klarar inte av att ta de beslutet.

Jag är rädd att behålla eller göra abort då jag inte vet vart jag kommer ångra mig mer.
    tänker jag på abort mår jag illa och mår så himla dåligt och gråter m.m. och tänker jag på att behålla blir jag rädd för konsekvenserna.

jag orkar inte med folk som ser abort som något enkelt det är jobbigt.
    alla i min omgivning skiter i mina känslor och hur jag mår de tänker bara på det praktiska även pappan till barnet när jag förklarar att jag har kärlek för bebisen skrattar han och säger att jag överdriver " hur kan man ha kärlek för något man inte har sätt?" 

får ingen stöd och mår så himla dåligt tänkte att det kanske bara är skönt och kunna få ut allt här inne och prata ut lite eftersom att jag mår så himla dåligt!

Tacksam i förhand.

• Svar på tråden Kan inte ta något beslut!
  • grind

Ett barn behöver två föräldrar med stabil relation. Så gör abort.

• Anonym (Nej tack)

Personer som försöker pressa fram ett sådant beslut och inte tänker visa något stöd om man inte gör som de vill, vet jag inte om jag hade velat ha kvar i mitt liv oavsett. Finns det verkligen ingen i din närhet som skulle stötta dig om du valde att behålla? Hur ser förutsättningarna ut i övrigt för dig, har du de övriga förutsättningarna för att kunna ta hand om ett barn själv (ekonomi, boende, etc.)?

• Anonym (Svårt!)
    Anonym (Nej tack) skrev 2015-12-19 21:38:56 följande:

Personer som försöker pressa fram ett sådant beslut och inte tänker visa något stöd om man inte gör som de vill, vet jag inte om jag hade velat ha kvar i mitt liv oavsett. Finns det verkligen ingen i din närhet som skulle stötta dig om du valde att behålla? Hur ser förutsättningarna ut i övrigt för dig, har du de övriga förutsättningarna för att kunna ta hand om ett barn själv (ekonomi, boende, etc.)?

Jag har en stabil ekonomi, egen lägenhet och är en barn älskare så jag vet att jag skulle kunna vara en väldigt bra mamma, men jobbigt att inte ha någon stöd alls!
  • Anonym (Svårt!)
    Snövits skrev 2015-12-19 21:30:50 följande:

Varför är din familj och vänner så negativ? Någon särskild anledning?

kommer från en familj från mellanöstern och eftersom att jag inte är gift med mannen så är det ingenting de skulle acceptera, när det gäller vännerna såå har jag inte så särskilt många och dem jag har är väldigt negativa och tycker att jag bör göra abort.

• Anonym (Svårt!)
    grind skrev 2015-12-19 21:31:26 följande:

vore det så enkelt hade jag nog inte startat den tråden.
    varför måste ett barn ha en pappa som lämnar den innan den är född om de barnet har en mamma som gör allt för att h*n ska ha det bra?
  • Anonym (....)

Om jag vore du så skulle jag behålla, låter som du kommer ångra en abort jättemycket, säkert resten av ditt liv. De finns mycket folk inom vård tex som kommer stötta om du vill , sen olika mammagrupper du kan gå på.

Be din bm att fixaben kuratortid för samtalbsom kommer hjälpa dig oavsett vilket beslut du tar

lycka till! :)

• lelle0242

Du ska helt klart behålla barnet. Detta fixar du:) Dina anhöriga kommer nog sen med. Jag tror dem kör med tomma hot vilket är rätt vanligt. Hur gammal är du förresten admin? Jag sitter i samma båt som du admin där pappan drar sig ur. Jag är bara i vecka 5 så

Vad som helst kan hända men en sak är säkert blir ingen abort här.

Jag mår skit dåligt över båda besluten och en gravitet passar inte just nu men som en läkare sa iförrgår de finns aldrig någon läglig tid då man blir gravid utan man får ta de som de kommer:) jag har själv en 4 åring och 1 åring och har nyss opererat bort cellföringar av en kraftigsort så att jag blev gravid mitt i en behandlig

Är helt otroligt enligt mig. Stå på dig. Jag har själv gjort en abort 2013 då sambon tvinga mig men jag ångrar de varje dag och kommer nog sitta som gammal och gråta över den än då. Så abort är inte lätt och mest rättvist är att födda barnet enligt mig. Lycka till ????

• annasv1980
    grind skrev 2015-12-19 21:31:26 följande:

Jävligt onödigt sagt. Du måste må väldigt dåligt som ägnar dig åt att försöka trycka ner andra.
  • Mandy01
    Anonym (Svårt!) skrev 2015-12-20 01:16:28 följande:
    Jag har en stabil ekonomi, egen lägenhet och är en barn älskare så jag vet att jag skulle kunna vara en väldigt bra mamma, men jobbigt att inte ha någon stöd alls!
    Överväg inte abort för att du tror att det blir jobbigt utan någons stöd. Du har allt ordnat i övrigt för dig för att ge ditt barn bra förutsättningar. De som inte ger dig stöd i det här är inte ens värda att ha kvar i ditt liv, oavsett vem det är. Detta fixar ju på egen hand och kommer säkert finna andra att få stöd av. :)
  • grind
    annasv1980 skrev 2015-12-20 09:55:17 följande:

Jävligt onödigt sagt. Du måste må väldigt dåligt som ägnar dig åt att försöka trycka ner andra.

Det var ett råd sagt i all välmening.
Svar på tråden Kan inte ta något beslut!