• Selwas

Är jag gravid eller vad händer?

Jag vet inte vad det är som händer i min kropp , jag ligger sömnlös varje natt och bara undrar vad är det som händer.

Imon ska jag till VC. Jag har alltid haft platt mage , är underviktig , äter väldigt dåligt speciellt nu på vintern, har gått ner mycket i vikt. Min mage har växt , och när jag googlar på " Gravid vecka 9 " så ser min mage ut som på bilden och det är läskigt... eftersom jag gjort grav test med Clear Blue ( +\ - ).

Jag gjorde 2 tester ena mitt på dagen och fick tydligt - och så testade jag senare klockan 4 på morgonen och fick ochså minus!

Och nu är jag bara rädd ... för om jag inte är gravid vad är felet då? enligt testerna ska de ge 99% tydligt svar. :(

Stämmer verkligen testet 99% ?

• Svar på tråden Är jag gravid eller vad händer?
  • Flisan79

Har du missad mens? Isf kan du vara gravid trots negativa test. Väldigt ovanligt men för vissa blir det aldrig något plus. Har själv en väninna som tog massa test som alla var negativa. Var tom hos läkaren men fick inget positivt test där heller. Tillslut gjorde de en mer omfattande undersökning och då visade hon sig vara i v 20.

Men svullen mage kan givetvis bero på massa andra saker.

• Cyanea

Det låter onekligen jobbigt, men det låter inte direkt som en graviditet. 

Bilder på magar så tidigt är inte alls relevant. Så tidigt i graviditeten ligger livmodern under blygdbenet och är inte särskilt stor. Man får mycket gaser däremot, så därför får många en liten mage ändå. Denna typ av mage kan man dock få av allt som ger gasig mage, t.ex. stressmage, IBS, laktosintolerans m.m. 

Testerna är 99,9% säkra. Egentligen säkrare än så, men som Flisan79 skriver så händer det någon enstaka gång att någon inte plussar. Det är nog ungefär lika vanligt som att vinna drömvinsten på Lotto, men tillräckligt för att inte kunna säga 100% säkert. Jag hade litat på det i alla fall, men det är klart att det ska kollas upp. 

Många tror eller är rädda för att graviditet är enda svaret på diverse symptom och problem, men det är oändligt mycket vanligare att det är annat i kroppen som påverkar. 

Lycka till imorgon :) 

Svar på tråden Är jag gravid eller vad händer?