Vad göra!
Hej!
Testade positivt idag på gravtestet. Vi har inte skyddat oss så vi får skylla oss själva egentligen. Tajmingen är väll inte den bästa vi blev sambos för bara ca 2månader sedan och han har precis startat ett företag som kommer att ta något år innan de är bärighet. Jag har fast jobb och är stabil. Vill väldigt gärna ha barn men hade velat att de skulle vara mer planerat och i "rätt" tid när vi båda var i fas..
Vi prata redan igår om det men Mest runt omkring eftersom vi inte hade svart på vitt då.. Jag testade imorse om och de visade positivt. Han sa då att han känslomässigt vill ha barn men rent praktisk att det bästa nu var att välja abort.. Han säger ändå att beslutet är mitt och att han stöttar mig oavsett..
Jag vet inte vad jag vill, jag vet att de är taskig tajming på allt och de är inte alls som jag tänkt mig vilket jag har panik över.
Jag gjorde en abort för ca 7 årsedan och jag ångrar inte den alls då jag visste på engång att de var fel för mig och även barnet.. Men nu är jag helt kluven vill egentligen behålla de fast de inte är planerat så som jag ville.. Men vill inte heller gå emot min sambos vilja bara för att jag har rätt i mitt val enligt lag. Men kommer hela tiden tillbaka till att jag inte vill göra abort helst vill jag inte ens ta ett beslut..
Vad ska jag göra hur ska jag kunna välja rätt??