• Anonym (Tankar som snurrar)

Vad göra!

Hej!

Testade positivt idag på gravtestet. Vi har inte skyddat oss så vi får skylla oss själva egentligen. Tajmingen är väll inte den bästa vi blev sambos för bara ca 2månader sedan och han har precis startat ett företag som kommer att ta något år innan de är bärighet. Jag har fast jobb och är stabil. Vill väldigt gärna ha barn men hade velat att de skulle vara mer planerat och i "rätt" tid när vi båda var i fas..

Vi prata redan igår om det men Mest runt omkring eftersom vi inte hade svart på vitt då.. Jag testade imorse om och de visade positivt. Han sa då att han känslomässigt vill ha barn men rent praktisk att det bästa nu var att välja abort.. Han säger ändå att beslutet är mitt och att han stöttar mig oavsett..

Jag vet inte vad jag vill, jag vet att de är taskig tajming på allt och de är inte alls som jag tänkt mig vilket jag har panik över.

Jag gjorde en abort för ca 7 årsedan och jag ångrar inte den alls då jag visste på engång att de var fel för mig och även barnet.. Men nu är jag helt kluven vill egentligen behålla de fast de inte är planerat så som jag ville.. Men vill inte heller gå emot min sambos vilja bara för att jag har rätt i mitt val enligt lag. Men kommer hela tiden tillbaka till att jag inte vill göra abort helst vill jag inte ens ta ett beslut..

Vad ska jag göra hur ska jag kunna välja rätt??

• Svar på tråden Vad göra!
  • Anonym (Oj)

Gud vad svårt. Inte något lätt beslut. Men som du sade så är det skillnad på första graviditeten och denna...Då var du tvärsäker,men inte nu. Det säger en del. Och Skönt ändå att din kille inte har sagt tvärt nej. Att planera barn i " rätt tid" sker väldigt sällan. De flesta är oplanerade och det brukar gå väldigt bra! Lycka till hur du än gör.

• idaadi

Blev också oplanerat gravid och hade samma funderingar som du men vi valde att behålla. Allt praktiskt löser sig alltid, det brukar vara minsta problemet. Har du en fast anställning har du ju en föräldrapenning som är okej också och killen kanske kan vara hemma strödagar längre fram i och med företaget.
    När jag berättade för min chef på jobbet och beklagade mig lite över den dåliga tajmingen då det är rörigt personalmässigt så svarade han så bra och lugnade mig. "Ett barn kommer när det ska, allt ordnar sig". Kändes skönt. Nu är jag 13 veckor in och längtar.

• Anonym (Livia)

Hur kommer det sig att ni inte valde att skydda er om ni nu inte vill ha barn?

• Anonym (Tankar som snurrar)

Tack ska ta och fundera några varv till innan jag bestämmer mig. Det brukar ordna sig till de bästa men tankarna bara spinner i huvudet.

Hur det kommer sig att vi inte skyddat oss finns många anledningar, naivitet, dummhet, lathet, en dold önskan om att bli gravid men ändå inte.. Ja vi är vuxna 27 respektive 36 så ja vi borde haft mer förstånd, men ibland är man bara dum i hela huvudet.. Och när man haft sex oskyddat ett antal gånger och de inte hänt, så tänker man att ja vi klara oss denna gång också säkert.. Jag vet super dumt...

Svar på tråden Vad göra!