Flash Gordon skrev 2022-05-21 09:04:34 följande:
Fast nu gör du felet att du svarar på något som jag aldrig har skrivit.
Jag skrev: "... stora delar av klimatdebatten ..." och det är du som sedan väljer att specificera detta till: "klimatförändringens orsaker"
Debatten om klimat (och energi) är förstås mycket större än bara just den specifika fråga du nämner.
.
"Den seriösa vetenskapen" är överens om att ny kärnkraft är en fullständigt nödvändig del av framtiden för att minska utsläppen av koldioxid. Ny kärnkraft är något som går helt emot vänsterns politiska idéer.
PS skulle alltså kunna ställa varenda kärnkraftsmotståndare till svars för varför den förnekar vetenskapen och forskarna. Men PS frågar inte vare sig Greta eller miljöpartistiska politiker varför de inte lyssnar på forskarna.
.
Klimat och energi är ett utmärkt exempel på PS vänstervridning.
Ap, ap, ap - det var du som skrev att "det finns gott om forskare som anser annorlunda om stora delar av klimatdebatte". Nej, det gör det inte, och det visade jag ovan - inga vetenskapsorganisationer i världen anser annorlunda. Inte. En. Enda.
Däremot finns det ett litet antal personer (vissa av dem med forskningsbakgrund) som förnekar det som forskningssamfundet är ense om, och dessa personer får oproportionerligt stort utrymme. Framför allt lyfts de ständigt fram av högerpopulismen av just den anledning jag gett ovan, dvs de fungerar som en politisk motpol eftersom vänsterblocket kidnappat klimatfrågan och gjort den till sin egen. Det är därför som "alternativmedia", dvs de som är intimt sammankopplade med högerpopulismen (Swebbtv, Klimatbalans, etc), är de enda som lyfter fram dessa personer.
PS har inte som uppgift att låta flat earthers, anti vaxxers, klimatförändringsförnekare, chemtrailstroende, 5G-konspirationsälskare och andra fringe-grupper komma till tals. Att PS väljer att inte lyfta fram alla dessa är absolut inte ett tecken på att PS är vänstervridet, det är snarare ett sundhetstecken på PS opartiskhet.