Anser du att public service (SVT, SR, UR) är opartiska?
Frågan är alltså om du uppfattar public service som opartiska. Opartisk är att man inte tar ställning för eller emot en vissa sida eller ett visst politiskt parti.
Frågan är alltså om du uppfattar public service som opartiska. Opartisk är att man inte tar ställning för eller emot en vissa sida eller ett visst politiskt parti.
Jag skulle vilja påstå att PS både är opartiska och partiska, beroende på hur man ser det.
Enligt en undersökning av de fall där PS fällts i granskningsnämnden så var alla fallen där PS fälldes tillfällen där de haft en vinkling åt vänster. Inte ett enda där de haft en vinkling åt höger. Så långt håller jag med om att PS är partiska åt vänsterhållet.
Samtidigt så var antalet tillfällen som PS fällts i granskningsnämnden försvinnande litet jämfört med totala antalet sändningstimmar. Vi pratar om en fraktion av en promille. Så med tanke på detta förefaller PS vara opartiskt.
Jag tror även en persons uppfattning av vinkling kan variera beroende på var man befinner sig på GAL-TAN-skalan. En progressiv person (traditionellt GAL) tror jag inte har samma benägenhet att bekymra sig över vinkling som en konservativ person (traditionellt TAN). Progressiva personer tror jag är generellt mer förlåtande och toleranta än konservativa (både på gott och ont, de är ofta även mer naiva och undfallande).
Eller så tittar man i var enskilt fall och lär sig något.
Men det intressanta är, även efter dessa inläggen, så står vi här med ett opartiskt SVT/SR som alltid är för att förbättra sig.
Och vad man vill ha sagt med att vilja ha bort det mest opartiska mediet i Sverige och för de inte är opartiska nog, vem hittar på så galna saker?
Det bara berättar att de är opartiska extremt ofta, och vi vet sedan innan att extremhögern går krig emot saklighet, objektivitet och opartiskhet, då det är ett hot mot agendan att någon är saklig och objektiv.
Det är ingen som missat detta vid detta laget och som hängt med.
Och ditt "vänster" berättar bara att du inte gillar opartiskhet, och komiken börjar sen där.
Och när man säger att man vill ha bort SVT/SR som det överdrivet mest opartiska mediet i Sverige, och för de inte är opartiska nog
Vem hittar på så konstiga saker som redan och att man redan där inser det bara är en agenda då den tokiga saknar all logik.
Det vi tar med oss igen dock, det är ytterligare en gång till så har man fallerat att påvisa att SVT/SR inte skulle vara opartiska, och samtidigt berättade du att opartiskhet, sakligt och objektivt är vänster, ledsen, det betyder bara saklighet, objektivitet och opartiskt.
Objektiviteten berättar att miljön och klimatet är hotade, vad kvasivetenskap ska ge oss är det ingen som vet.
Vi vet redan om att forskningen före oljeindustrins desinformation, då var det ¨100% forskningen som berättade att den är människogjord och måste adresseras, och nu ligger den på ~95% konsensus i vad som orsakar vad.
Och så har man det lilla abret med Exxon mobiles klimatforskning, som stödjer att planeten värms upp och pga fossilabränslen.
Komiken är att SVT/SR bara upprepar fakta, forskning och saklighet med en röd tråd....., och det är både objektivt och opartiskt.
Och visst är det intressant att det är så, och man inser att SVT/SR förblir vara opartiska, och det verkar jobbigt att de är, udda är det tveklöst.
Dina låtsas undersökningar berättar inget.
Fakta är vad den är, och du kallar den för partiskt, det berättar faktiskt inget om klimatet, dock allt om dig.
Och stora komiken även om du tror du ducka för klimatet, så är miljön lika illa ställt med, men det försöker ni också låtsas om inte är så.
Man får verkligen hoppas ni inte har barn någon av er, och med tanke på vad ni vill lämna över till dom och en döende planet.
Dock det mest intressanta, och det är igen så inser man att SVT/SR är opartiska, hur kan det vara så svårt och påvisa att de inte skulle vara opartiska?