• Klea

Bästa Zelda-spelet

Så låt höra, vilket är det bästa Zelda-spelet enligt er?

Har utelämnat Four Swords och det nya Hyrule Warriors i denna röstning.

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Bästa Zelda-spelet
  • Anonym (Y)

Twilight Princess, Majora's Mask och Ocarina of Time ligger tätt i toppen för mig. Skyward Sword blev jag besviken på. Det är ett ganska bra spel, men väldigt dåligt för att vara ett Zelda-spel tycker jag.

• Klea
    Anonym (Y) skrev 2015-12-29 19:50:07 följande:

Twilight Princess, Majora's Mask och Ocarina of Time ligger tätt i toppen för mig. Skyward Sword blev jag besviken på. Det är ett ganska bra spel, men väldigt dåligt för att vara ett Zelda-spel tycker jag.

Håller med dig där på Skyward Sword. Jag minns tyvärr Wii-armbågen jag fick efter att ha spelat det, och frustrationen över styrningen (eller när batterierna tog slut...).

Men är väl som med allt annat, det förnyas. Får se vad nästa Zelda bjuder på
  • snedtak

Svaren du får tror jag kommer vara mycket beroende på vilka som är här. Själt tycker jag OoT är bäst, men jag var i precis rätt ålder när det kom för att få en sån där wow-känsla. Egentligen gillar jag time-line konceptet i Majoras mask, att händelser sker eller inte sker beroende på vad man gör.

• Klea

För min del faller Zelda OOT på topppen, följt av A Link to the Past

• Pluttan04

Tror att OoT är det ledande oavsett filken åldersgrupp man frågar. Själv valde jag links awakening :)

• Anonym (Y)
    Klea skrev 2015-12-30 01:53:29 följande:
    Håller med dig där på Skyward Sword. Jag minns tyvärr Wii-armbågen jag fick efter att ha spelat det, och frustrationen över styrningen (eller när batterierna tog slut...).

Men är väl som med allt annat, det förnyas. Får se vad nästa Zelda bjuder på
    Det jag störde mig på med det spelet var att det var så repetitivt. Det kändes som att man gjorde nästan samma saker på samma platser tre gånger om ungefär och den känslan har jag inte fått med något av de andra Zeldaspelen jag spelat.
  • snedtak

En grej jag gillar med Skyward Sword och Wind Waker är att det är Hyrule men ändå inte pga molnen och vattnet.

Jag har inte spelat alla Gameboy-spelen, men spelat jag gillar minst är (surprise) The Adventure of Link.

Svar på tråden Bästa Zelda-spelet