• Charlotte87

ni som fött 3-5 barn

Som inte gick söner nått . Hur blev det efter fjärde femte barnet? Större chans hå sönder efter fler barn sa någon. Har tre barn och fjärde påväg. . Har inte gått sönder

• Svar på tråden ni som fött 3-5 barn
  • MammAmma

Fick sy tre stygn med första som föddes med huvudet i djup tvärställning och tillsammans med ena armen. Fick inte en skråma med nästföljande tre barn.

• Ego Lovers

Sprack bara ytligt med sjätte barnet och fick ett stygn i slidmyningen till mellangården. Med de andra fem barnen har jag inte spruckit något.

• MeEmmA

Fick sy överallt med nr 1, nr två var två stygn utvändigt och två invändigt, nr 3 ingenting. Väntar min nr 4 nu och hoppas att det hår lika bra denna gången, för att vilken skillnad det var att inte behöva sy!

• Mika86

Trean fick jag några risportyp, fick kylspray bara.

Med fjärde fick jag jätte jobbiga eftervärkar, men va kanske för att jag troligtvis förlorade rätt mycket blod (född i bilen så svårt att uppfatta mängden)

Femte va som de andra, alltså ingenting

• Ego Lovers
    Mika86 skrev 2015-12-30 19:08:42 följande:

Trean fick jag några risportyp, fick kylspray bara.

Med fjärde fick jag jätte jobbiga eftervärkar, men va kanske för att jag troligtvis förlorade rätt mycket blod (född i bilen så svårt att uppfatta mängden)

Femte va som de andra, alltså ingenting

Efter värkarna känns mer och mer ju fler barn man föder. Efter mitt sjätte fick jag ligga med lustgas när efter värkarna kom och så låg jag i fem timmar.
  • Mika86
    Ego Lovers skrev 2015-12-31 01:50:38 följande:

Efter värkarna känns mer och mer ju fler barn man föder. Efter mitt sjätte fick jag ligga med lustgas när efter värkarna kom och så låg jag i fem timmar.

Aj fy fan så jobbigt.

Har med hört att de ska bli värre för varje barn men efter femte hade jag inga alls

Hoppas på att slippa jobbiga eftervärkar även denna gången, hoppas kan man ju
  • Charlotte87

Både mensvärk och eftervärlden blev värre .men sen tredje förlos blev de mildare för mej

• tovalisa

Fick sys ordentligt med ett och två, men inget alls med trean. Otroligt stor skillnad vad gäller återhämtningen!

• kixan

Blev klippt med första pga sugklocka, sydde något enstaka stygn (kändes knappt) med tvåan och fyran och trean kom med akutsnitt.

A -03, F -05, V -10, S -14
  • Tolotoli

Fick inte sy med någon av mina och två av dem kom med handen på kinden. Första fick de vrida ut axlarna på eftersom hon kom som hon gjorde. Kändes som skrapsår som sved så lite tipsat blev det ju.

Har bett om varma handdukar de lagt på innan de kom ut och så smorde jag mig med olja under graviditeten.

• Tolotoli

Ska stå "rispat" och jag har fött tre barn, fasar för eftervärkarna denna fjärde gång och har funderat över om det gör skillnad att det är över nio år sedan sista.

Svar på tråden ni som fött 3-5 barn