• Marre22

Gravida - hur?! Rida?

Ja jag vet ju hur man blir gravid.

Men, min sambo har nämligen jättesvårt att komma i mig. Något som inte alls känns superkul.

Nu har vi lyckats få till det genom att jag rider honom, men det ska tydligen inte vara det optimala om man vill bli gravid.

Så min fräcka fråga är om någon här blivit gravid i ridställningen?

• Svar på tråden Gravida - hur?! Rida?
  • ITpappan
    Marre22 skrev 2016-01-01 12:02:42 följande:

Men, min sambo har nämligen jättesvårt att komma i mig. Något som inte alls känns superkul.

Nu har vi lyckats få till det genom att jag rider honom, men det ska tydligen inte vara det optimala om man vill bli gravid.

Javisst. Första barnet satt frun uppepå mig och sög till sig.
  • irrbloss_83
    Marre22 skrev 2016-01-01 12:02:42 följande:

De är måhända inte det mest optimala, men spermierna levereras ju med viss fart, och hamnar snabbt där de ska vara. Det är inte så att gravitationen kommer hindra dom från att ta sig upp i livmodern. 

Jag tror inte du ska oroa dig för vilken ställning som är mest optimal, för ett normalfertilt par kommer det att gå oavsett ställning, så länge spermierna hamnar i närheten av livmodertappen :)
  • Dimitra

Ponera att du inte vill bli gravid. Skulle du klara dig om du hade oskyddad sex i den positionen? Knappast

The Dimitra universe.
  • Marre22

Jag är väldigt djup enligt läkaren som säger att min livmodertapp är svår att komma åt.

Hoppas ändå att det inte ska vara några problem. Vore trevligt att höra om någon här blivit gravid av att rida?!

• Anonym (En gång)

Första gången doggystyle. Andra gången i ridställning. Tror jag.

• Lambda

Eh? Alltså din karl kan väl komma när du rider. Men vem säger att det inte går att ändra ställningen efter att han kommit.

Ex: rulla runt med han fortfarande i dig så du ligger på rygg.

Ex: avsluta och du lägger dig på rygg med bena upp i luften för att hjälpa sperman rinna bakåt inuti dig.

• Marre22

Hur är det med orgasm? Har ni alla fått orgasm då ni blivit gravida?

Jag har inga problem att få orgasm men eftersom sexet strulat lite, så ligger all fokus på att få honom att komma i mig och då brukar det inte bli den bästa uppladdningen för en orgasm för mig.

När ni blev gravida, fick ni orgasm då?

• Anonym (Lisa)

Vad har orgasm med detta att göra?

Vi hade sex doggystyle i duschen när vi blev gravida. Ingen orgasm från min sida.

• Marre22

Jag har läst om att det kan vara bra om man får orgasm då det hjälper spermierna upp genom sammandragningarna.

Men jag är glad att höra att det inte är något måste!

Svar på tråden Gravida - hur?! Rida?