• Anonym (Wtf?!)

Är detta ett vanligt beteende hos karlar efter att de fått ett gravidbesked?

Jag berättade för några dagar sedan för killen jag ligger med att jag är gravid. Abort är det givna beslutet för, no offence to him, men jag vill inte ha barn med honom. I natt fick jag det här sms:et från honom:

Angående aborten, jag vill att du gör den så fort som möjligt.. Jag mår skit dåligt över det, känner mig fan spy färdig. Snälla snälla säg att jag kan lita på att du gör den. Du har lovat mig men vet fortfarande inte om jag kan lita på dig! Jag kan inte träffa dig förrens jag vet att de är gjort.. Alltså det skulle förstöra hela mitt liv om du inte gör de! Och låt det inte gå för lång tid.

Det var meningen att vi skulle fortsätta träffas trots allt strul med oönskad graviditet och abort, men den här egoismen och bristen på empati och omtanke han visat upp på sistone har orsakat mig sådan jävla torrmussla att det skulle krävas kofot för att bända upp den för honom mer!

Kan någon återställa min tilltro till det manliga släktet, eller är det vanligt att killar/män behandlar kvinnor de råkat göra på smällen som de inte är ihop med, så här?!

• Svar på tråden Är detta ett vanligt beteende hos karlar efter att de fått ett gravidbesked?
  • Anonym (Wtf?!)

Oj, råkade visst bli två trådar! Ignorera den här och svara i den andra, tack.

• Anonym (Ego)

Extremt vidrigt beteende och det hade jag sagt till honom också. Sen är det din kropp och du gör vad du vill. Han ska inte tro att han har någon hållhake på dig. HAN tycker det är jobbigt? Ja men stackars honom då! Men du då som är den som måste gå igenom detta? Har han tänkt på det den egoisten??

Svar på tråden Är detta ett vanligt beteende hos karlar efter att de fått ett gravidbesked?