• lillepitbull

Mage redan?

Jag är i vecka åtta, 7 + 4 och jag har som bekant varit väldigt uppsvälld på kvällarna, vilket jag läser att många blir, pga tarmarna.. 

MEN!

Jag har sån mage redan, dygnet runt och inte bara på kvällarna.. va fan! Ska börja jobba snart och vill inte berätta där än.. inte förrän jag e säkrare på att jag inte får missfall vilket jag tidigare haft. 

Jag mår illa som fan och den här gången känns allt annorlunda än sist (då fick jag missfall just denna dag i graviditeten) 

Ska man redan ha en liten bula såhär tidigt?! Hur gömmer man den...? jag får säga "å herre min je vad jag ätit i jul.." fast jag ätit strikt LCHF och gör det än.. haha! ;)

Fler?

• Svar på tråden Mage redan?
  • Anonym (lili)

Jag är kort och vältränad så på mig syntes det också på en gång. Mina tarmar var svullna dygnet runt men extra mycket på kvällen. Omöjligt för mig att dölja graviditeten efter vecka 8. Skrattande Magen blev sedan mindre i vecka 12 när tarmarna återgått till normal storlek och då syntes bara lilla bebisbulan.

Jag slutade dölja magen i vecka 8 och "kom ut" tidigt. Det var rätt skönt att berätta ocks
    å eftersom folk har mer förståelse för varför man är så sjukt trött som jag var i första trimestern. 

Detta är mitt andra barn och jag är nu i vecka 24. Det var dock samma sak med första barnet.

Jag tycker personligen inte att det spelar n
    ågon roll när man berättar för omgivningen. Har gått igenom 2 missfall också och då var det ganska skönt att folk redan visste om graviditeterna så att man fick stöttning i de jobbiga känslorna. Men det är ju individuellt hur man resonerar kring det.

Hoppas allt g
    år bra för dig.

• annieh897

Från vecka 6 kunde jag inte knäppa mina byxor. Enormt svullen och inte bara på kvällen. Blev bättre runt v 12-14, sen började magen växa "på riktigt."

• pannkakan87

Har också jättesvullen mage och är vecka 6. :P inte så att det syns med kläder på dock.:)

Svar på tråden Mage redan?