Finns det verkligen INGEN kvälls- eller helgöppen barnmorskemottagning alls i Sthlm???
Någon som vet?
Någon som vet?
Det beror på vad du behöver hjälp med som är så akut.
Det beror på vad du behöver hjälp med som är så akut.
Jag ska göra abort och vill såklart få det gjort så snart som möjligt. Jag vill vara o-gravid.
Jag går en kurs hos polisen och då får man missa max en halvtimme annars måste man vänta på nästa kurs och hoppa på den. En klasskompis gick tidigt igår, 20 minuter, så hon fick ta igen det på lunchen. Att försvinna ett par timmar är alltså inte möjligt, jag kommer inte att kunna börja på mitt jobb som planerat.
Någon som faktiskt kan svara på frågan?
Om du inte kan ta ledigt, så får du ju ta en tid när du kan.
Annars får du ju googla om öppettider, eller ringa sjukvårdsupplysningen.
Vilken vecka är du i? Efter v. 9 görs det på sjukhus.
Och om man skulle vara sjuk en dag eller två, samma då? Gå om hela kursen?
MamaMia söder har kvällstider men de går åt snabbt. Vet inte när senaste tiden är men jag har fått tid där 18:30 i alla fall. Däremot så går kvällstider väldigt fort åt så jag skulle tro att det är svårt att få på kort varsel. Annars tror jag på att ringa till deras andra mottagningar.
Du ska ju ringa en abortmottagning! MVC har ju bara rådgivningen, men får inte utföra aborten. Du får sjukskriva dig.
MamaMia söder har kvällstider men de går åt snabbt. Vet inte när senaste tiden är men jag har fått tid där 18:30 i alla fall. Däremot så går kvällstider väldigt fort åt så jag skulle tro att det är svårt att få på kort varsel. Annars tror jag på att ringa till deras andra mottagningar.
Om du inte kan ta ledigt, så får du ju ta en tid när du kan.
Annars får du ju googla om öppettider, eller ringa sjukvårdsupplysningen.
Vilken vecka är du i? Efter v. 9 görs det på sjukhus.
Och om man skulle vara sjuk en dag eller två, samma då? Gå om hela kursen?
Du ska ju ringa en abortmottagning! MVC har ju bara rådgivningen, men får inte utföra aborten. Du får sjukskriva dig.
Men är det inte så att man går till mvc för att bli remitterad till den som utför aborten? De kan alltså förmedla en kontakt och erbjuda eftervård i form av samtal eller liknande om det behövs. Förmodligen är det därför 1177 sa att hon skulle vända sig dit.
Men annars kanske någon av dessa:
Strandkliniken
ultragyn
Octaviakliniken
Abortmottagning. Finns på SöS. Tror man får komma fort om man är säker. Du hinner ju undan lindrigt även om du måste vänta till nästa fredag.
Strunta i barnmorskemottagning! Ring abortmottagningen på sjukhuset direkt!
Jag gjorde abort nyligen, och hade inte en tanke på att ringa barnmorskemottagningen, utan ringde sjukhuset direkt.
Det är ändå de som har hand om allt, från läkarundersökning, ultraljud och blodprov, till kuratorkontakt före/efter.
Men vänta inte med att ringa, det kan vara väntetid. Jag fick vänta två veckor på att få aborten utförd.