• elinafinabajs

Smärtor i tidig graviditet

Lite känsligt att skriva om då jag inte bestämt mig för att fortsätta graviditeten eller inte pga ålder och förutsättningar men... Går in i vecka 6 i min graviditet nu och mycket känslor och tankar far runt. Som det ska såklart men, har haft fruktansvärt jobbigt under dessa veckor som gravid. Yrsel illamående och allt det vanliga men det värsta är en otrolig smärta i magen,buken etc.. Har pratat med barnmorska varit på ultraljud och allt såg normalt ut men kan aldrig tro att det är normalt att det ska göra såhääär ont... Äter alvedon och har endå så ont så jag gråter och ligger och vrider mig periodvis.. Svårt att förklara hur ont det gör men nån annan som upplever såna här våldsamma växt värks smärtor?;/ är allt verkligen som det ska??

• Svar på tråden Smärtor i tidig graviditet
  • Anonym (hon)

Under mina tidigare graviditeter har jag känt precis så som du beskriver nu med smärta. Det kan göra förbannat ont. Har samma sak nu och vet inte än om jag är gravid.

Kommer oftast för mig på kvällen och gör riktigt ont.

Har tidigare två gånger sökt akut för detta och båda dessa gånger var jag gravid. Inget allvarligt sa de och bara vanlig växtvärk.

Prova ta Alvedon och en vetekudde på magen så brukar det bli bättre

Lycka till!

• Vinterliljan

Du är undersökt och allt var normalt.

Jag är inne i min andra graviditet, vecka 13 nu och har tidigare också haft ont i magen, ungefär som menssmärtor. Fick då höra av min BM att det är helt normalt, att det är där inne som växer och "drar" liksom så förmodligen är det vad du också känner.

Som sagt, du är undersökt och allt är normalt.

• Majorie

Jag har endometrios och har haft väldig ont under min graviditet veckovis. De första veckorna hade jag konstant ont. Nu är jag i vecka 24 och allt ser fint ut. Så smärta är inte alltid farligt.

Hoppas smärtan avtar snart! <3

Svar på tråden Smärtor i tidig graviditet