• Music4life

Långdraget ryggskott och gravid i v28

Den 22/12-15 var jag och min man ute på stan för att julhandla lite. På väg in till stan kände jag att jag hade ont i ryggen men tänkte att det var ju bra att gå på stan lite då så det kanske skulle släppa. Vi satte oss på ett fik en stund senare och PANG! Där kom jag inte upp... Benen bara vek sig så fort jag försökte röra mig och det gjorde så in i helvetes ont i ländryggen. Fick ringa på en ambulans som körde mig till sjukhuset och där blev jag inlagd i 6 dgr för jag kunde verkligen inte röra mig 1 cm utan att det gjorde asont. Och jag är inte ngn gnällig människa i normala fall, har rätt hög smärttröskel. Fick alvedon och paraflex som mediciner för det är mest skonsamt mot bebisen. Första dagarna fick jag t.o.m morfin men det ville jag inte ha mer för tyckte inte ens det hjälpte. Fick åka bårtaxi hem efter 6 dgr. Nu har det gått 2 veckor sedan jag kom hem och jag är fortfarande handikappad. Visst det är mycket bättre nu och jag kan gå med kryckor i lägenheten (har inte varit ute ngt dock pga snö och is)

Nu är jag i slutet på v 28 och känner att ryggen är så jäkla trött. Jag rör på mig som sagt säkert 15 ggr om dagen inomhus men är livrädd för att gå ut. Rädd för att halka å få börja om på nytt med ryggen. Är det ngn som har erfarenheter av ryggont/ryggskott vid graviditet som blivit så här pass långdraget?vad gjorde ni för att bli bättre? Blir det ens bättre med tanke på att man växer å blir tyngre?

Och jag har förresten inte tagit några värktabletter alls den senaste veckan, känns jobbigt att trycka i sig maxdoser av alvedon när man är gravid :(

Svar på tråden Långdraget ryggskott och gravid i v28