Anonym (nja) skrev 2016-01-10 19:46:33 följande:
Jag vet inte om jag tror på detta... för om man gör abort efter v 7 så brukar man göra en skrapning pga den stora blödningsrisken.....
Så var det förut, men nu sa de till mig att de enbart gör medicinska aborter fram till vecka 12 eftersom det tydligen medför färre risker. Det var den förklaring jag fick av läkaren, sen om du väljer och tro på det skiter jag faktiskt i. Mår tillräckligt dåligt som det är.
Och till er som undrar varför jag/vi gör det här: det handlar inte om själviska anledningar, och vi har långt ifrån någon bekväm eller smidig livsstil just nu kan jag lova. Vi kämpar hårt varje dag, lägger all vår kraft på de fem barn vi redan har (jag har 2 från mitt tidigare äktenskap, han 3). De kräver ett enormt engagemang, och det är ganska kostsamt med 5 barn också, särskilt när ena föräldern är student. Det gör inte saken bättre att en ex-partner hela tiden gjort allt för att jävlas så att både jag och min sambo fått trösta ledsna barn pga detta på löpande band... Vi är varandras livs stora kärlek men har alltså inget gemensamt barn. Och i nuläget känner vi att all vår dagliga energi går till våra 5 barn, och att det nätt och jämt går ihop sig ekonomiskt just nu. Dessutom är vi extremt trångbodda, och som student är det ganska kört att ta ett bostadslån... Där är några av anledningarna, där poängen är att det känns själviskt att sätta ett stackars barn till en värld av kaos och i nuläget inte så bra ekonomiska förhållanden, och med föräldrar som hela tiden måste kriga för storasyskonen.