• Josefine85

Hjälp ang havandeskapspenning!

Ja ska ansöka om havandeskapspenning. Måste jag skicka med en blankett ang omplacering som min arbetsgivare ska fylla i?

Jag har ett tungt yrke som undersköterska inom hemtjänsten och har direkt blivit beviljad havandeskapspenning med de andra två barnen!

Hur gjorde ni?

Jag kommer inte ihåg! Det är ju 100 år (egentligen 7) sedan sist!

Tacksam för hjälp!

Loke -07, Alvin -09
  • Svar på tråden Hjälp ang havandeskapspenning!
  • Idaar

Hej!
    Jobbar också inom vården och kunde inte bli omplacerad men var ändå tvungen att skicka in intyg att jag inte kunde bli omplacerad.
    De verkar blivit hårdare med havandeskapspenning och jag fick skicka in massa kompletteringar pga att jag inte skrivit tillräckligt. Till sist blev jag så trött på det så jag skrev ett handskrivet brev på 7 A4 sidor i det minsta detalj och DÅ blev jag tävligen godkänd hoppas du slipper allt klabb jag var med om????

• Josefine85
    Idaar skrev 2016-01-12 10:08:35 följande:

Hej!

Jobbar också inom vården och kunde inte bli omplacerad men var ändå tvungen att skicka in intyg att jag inte kunde bli omplacerad.

De verkar blivit hårdare med havandeskapspenning och jag fick skicka in massa kompletteringar pga att jag inte skrivit tillräckligt. Till sist blev jag så trött på det så jag skrev ett handskrivet brev på 7 A4 sidor i det minsta detalj och DÅ blev jag tävligen godkänd hoppas du slipper allt klabb jag var med om????

Ah, men shit vad dryyyygt! Då är det väl bäst att jag tar fram mina obefintliga författarkunskaper och skriver ner varenda liten detalj! Tack!
    Loke -07, Alvin -09
  • Jemp

Ja, arbetsgivaren behöver fylla i ett intyg och du behöver fylla i en ansökan. Jag skrev rätt kortfattat och fick det godkänt utan problem.

• Seemlan

Var noga med att beskriva vad du gör en vanlig arbetsdag och hur det påverkar dig, sitt även gärna med din arbetsgivare och be denne få med mycket info i första utlåtandet.. Vi lade lite extra tid och fick godkänt direkt.. Jag är en av få på min arbetsplats som fått godkänt så en bra kontakt med arbetsgivaren och mycket och tydlig info till du tror jag är ett vinnande koncept Lycka till!

Svar på tråden Hjälp ang havandeskapspenning!