• Anonym (?)

Vilken dag ska jag räkna som första mensdagen?

Jag ska mata in flesta mensdag i min monitor för att veta när jag ska börja testa med stickor nästa månad. Nu är dock problemet att jag inte vet vad jag ska räkna som första mensdagen.

Jag hade bruna spottings i två dagar, däremot färskt blod i en dag - det blödde dock ytterst lite, räckte att använda trosskydd men det var ändå en blödning. Dagen efter (dag 14 efter ÄL) kom störtblödningen. Vilken dag ska jag räkna?

• Svar på tråden Vilken dag ska jag räkna som första mensdagen?
  • Aniiee

Om du använder ovuView istället för vad du nu använder, så har den spottings som alternativ när man skriver i (spottings, light, medium och heavy har den)

Så det är mitt råd.

Känner du dig nostalgisk idag? www.imdb.com/list/ls031330344/
  • Anonym (?)
    Aniiee skrev 2016-01-23 15:39:49 följande:

Om du använder ovuView istället för vad du nu använder, så har den spottings som alternativ när man skriver i (spottings, light, medium och heavy har den)

Så det är mitt råd.

Jag använder alltså Clearblue advanced fertilitetsmonitor. Har inte råd att hålla på och byta.
  • Anonym (?)
    Aniiee skrev 2016-01-23 15:39:49 följande:

Så det är mitt råd.

Eller är det en app? Jag håller alltså på med en monitor inte appar. Monitorn läser av testerna, man sticker in dem i den. Det är som en dator.
  • Anonym (Rejält)

Första dagen man blöder rejält. I ditt fall 14 dagar efter äl då.

• Anonym (?)
    Anonym (Rejält) skrev 2016-01-23 16:14:53 följande:

Första dagen man blöder rejält. I ditt fall 14 dagar efter äl då.

Så även om jag blödde färskt blod igår ska det inte räknas?
  • Anonym (Rejält)
    Anonym (?) skrev 2016-01-23 16:18:16 följande:
    Så även om jag blödde färskt blod igår ska det inte räknas?
    Inte om det var pyttelite bara.
  • Anonym (?)
    Anonym (Rejält) skrev 2016-01-23 17:05:04 följande:
    Inte om det var pyttelite bara.
    Det var inte pyttelite, men däremot ingen rejäl blödning som jag brukar ha. Den kom igång först idag.
Svar på tråden Vilken dag ska jag räkna som första mensdagen?