• Ankissen

3+ på cb digital två dagar efter bim?

Ja, som det står i rubriken hände mig. Testade plus på vanligt test dag 27 i cykeln och sen tänkte jag nu på morgonen (dag 30) att jag skulle testa ett cb digital. Då fick jag 3+!!! Misstänker att jag hade väldigt tidigt ägglossning, men kan det bli så här av nån annan anledning? Mer hormoner? Fler än ett barn?

Känns inte som mf-varning, för när jag fick mf så fick jag inte något 3+ alls fast jag borde fått det, jag hade bara 2-3 och sen började jag blöda i v. 8. 

• Svar på tråden 3+ på cb digital två dagar efter bim?
  • Iowhannah

Låter mer som att du blev gravid tidigare än du själv tror. Som jag har förstått det kommer mensen 14 dagar efter äl. Alltid. Förmodligen blev du gravid på förra äl (jag hade själv "mens" strax efter att jag blev befruktad).

• Äppeljuicen

Tydligen beror det nog inte på tvillingar - det är dock inte omöjligt. Du kanske blev gravid förra cykeln redan?

• Ankissen

Näe jag blev inte gravid cykeln innan. Mensen var lång och vanlig båda gångerna.

• Ankissen
    Äppeljuicen skrev 2016-01-26 19:51:54 följande:

Oj det ska stå 'troligen'! :) har du kontaktat bm än?

Jag ringde Mvc idag i min hemstad men hon verkade fast i äl dag 14 i en cykel på 28 dagar och att jag knappt var gravid än. Jag ska ringa gyn i grannstaden i morgon där man kan göra vul kanske.
  • Ankissen

Jag får ett vul om tre veckor för att säkerställa hur långt gången jag är.

• AnkiC

Räknar inte cb från graviditetens start då? Alltså från sista mensens första dag. Isf så stämmer det ju med 3+. Eller räknar de veckor från befruktning?

• Ankissen
    AnkiC skrev 2016-01-27 20:13:41 följande:

Räknar inte cb från graviditetens start då? Alltså från sista mensens första dag. Isf så stämmer det ju med 3+. Eller räknar de veckor från befruktning?

Från befruktningen.
  • Nicky88

Cb digital räknar från befruktningsdagen. Man kan ha ägglossning fler än 1 gång per månad och det händer att man till och med har ägglossning under sin mens! Bm räknar alltid ifrån senaste mens första dag oavsett. Sen kan man bli flyttad fram och tillbax, exakta förlossningsdatum och hur långt gången man är får man ju vid rutin ultraljudet du har plusat så du är gravid, grattis

Svar på tråden 3+ på cb digital två dagar efter bim?