• DreamBear

Dottern 4 år öm och svullen i snippan?

Dottern är 4 år och har till och från haft ömhet i snippan, på nätterna. Hon vaknar ledsen och säger att det gör ont i snippan, vi brukar då smörja med inotynol och oftast somnar hon inte om förrän hon fått en tablett också. 

Men nu har hon klagat för ont i snippan i två nätter och inte sagt nått på dagen, tills idag. Hon har idag sagt att det gör ont sedan imorse. Hon är arg och dåligt tålamod. Kollade i snippan och de inre blygdläpparna är väldigt svullna, men annars ser jag inget konstigt. Hon har varit lite småförkyld i halsen och det luktar minst sagt apa ur hennes mun. Hon har ingen feber.

Borde man ringa en läkare?
    Eller kan man behandla det hemma?
    Tips?

• Svar på tråden Dottern 4 år öm och svullen i snippan?
  • elevit
    DreamBear skrev 2016-01-28 11:25:05 följande:

Dottern är 4 år och har till och från haft ömhet i snippan, på nätterna. Hon vaknar ledsen och säger att det gör ont i snippan, vi brukar då smörja med inotynol och oftast somnar hon inte om förrän hon fått en tablett också. 

Men nu har hon klagat för ont i snippan i två nätter och inte sagt nått på dagen, tills idag. Hon har idag sagt att det gör ont sedan imorse. Hon är arg och dåligt tålamod. Kollade i snippan och de inre blygdläpparna är väldigt svullna, men annars ser jag inget konstigt. Hon har varit lite småförkyld i halsen och det luktar minst sagt apa ur hennes mun. Hon har ingen feber.

Borde man ringa en läkare?
    Eller kan man behandla det hemma?
    Tips?

Vanligtvis ska man inte ha ont i snippan när man är 4 år. Kan ju vara så att hon använder tvål för att tvätta själv vilket man absolut inte ska göra, inte ens olja. Man rengör endast med vatten, pga att snippan rengör sig själv :) Kan också vara så att PH värdet är ändrat pga mat eller dylikt. Men alltid bra att gå till en läkare ist för att försöka lista ut själv vad det är nu när hon är så liten.
    Jag hoppas det löser sig! Lycka till :)
  • Påven Johanna

Låter som stjärtfluss. Ring och beställ tid.

• DreamBear

Hon har haft detta problem under ca 1 1/2 års tid, men det kommer och går. Så ibland har det gått någon månad utan att hon nämnt nått.

Svårt att veta, ska ringa och höra vad vc säger imorgon.

• Johanna19881

Fick du något svar på vad det var? Min dotter har precis samma sak och jag håller på att bli galen för jag vet inte hur jag kan hjälpa henne. Läkarna gör inte så mycket heller

• DreamBear

Ledsen för att jag inte svarat. Har inte varit härinne förrän nu

Dottern har fortfarande problem till och från. Varit till läkare somkollat men ingen diagnos eller behandling. Såvi står står still på samma plats.

Hur har det gått för er?

Svar på tråden Dottern 4 år öm och svullen i snippan?