• mli01

6 missfall

6 missfall på rad .

Progesteron någon som provat det med resultat?

• Svar på tråden 6 missfall
  • mli01

8 november fick jag en telefon tid med en läkare . Känns sjukt långt dit .. :/

• UndrandeSökare

Ring och prata med Marie på Fertilitetplus så får du nog hjälp snabbare. Googla på FertilitetPlus så hittar du telefonnummret.

• mli01
    UndrandeSökare skrev 2016-10-19 07:27:21 följande:

Ring och prata med Marie på Fertilitetplus så får du nog hjälp snabbare. Googla på FertilitetPlus så hittar du telefonnummret.

Ja jag mejlade å fick en tid dagen efter men de kunde jag inte då de är mycket på jobbet . Men 700kr för första besöket och 2000 för behandling
  • UndrandeSökare

Jo, det kostar pengar om man har infertilitetsproblem tyvärr. Men om du åker till Dr D i Aten kostar det 20.000 för utredning och behandling. Då ingår inte kostnader för flyg, hotell, mediciner och sen droppen och blodproven man behöver ta regelbundet sen i Sverige.

• mli01
    UndrandeSökare skrev 2016-10-19 13:32:59 följande:

Jo, det kostar pengar om man har infertilitetsproblem tyvärr. Men om du åker till Dr D i Aten kostar det 20.000 för utredning och behandling. Då ingår inte kostnader för flyg, hotell, mediciner och sen droppen och blodproven man behöver ta regelbundet sen i Sverige.

Åh herregud., ja jag ska kolla hur ekonomin ser ut efter denna månad . Då vi köpt hus i maj och har stött på fel . Lär drenera om huset . Så får se vad allt går på. Men annars ska jag försöka få ihop 3000 så jag kan åka . Chefen ger mig ledigt de vet jag .
  • UndrandeSökare

Hej! Ja, drenering brukar ju inte vara gratis, förstår om det är problem med pengar. Men jag tror Fertilitetplus kan hjälpa er med de medicinrecept du behöver. Plus att de också kan sätta dropp, ordna med blodprovsremisser eller om det är något annat som behövs. Hoppas du kommer iväg.

Dr D brukar råda alla sina patienter att ta folsyra, d-vitamin och Omega 3 dagligen så det kan du gärna börja med. Allt finns receptfritt på Apoteket, tex 500 mikrogram folsyra. På Apoteket hittar du också Eskimo3 pure (Omega3), finns både som flytande och kapslar. Alla gillar inte smaken på flytande och då är det bättre med kapslarna. Ta hand om dig. Lycka till.

• kromosomfel

Har också lyckats med sex missfall på raken, ungefär i samma vecka som du 6-8. Utredningen visade på att jag är fullt frisk men utredningen på min sambo visade efter kromosomalays att han bar på en balanserad translokation vilket ger oss ungefär obefintlig chans att få ett barn med komplett genuppsättning som klarar sig... Vi har testat alla varianter med trombyl och progesteron (crinone) innan vi fick veta hur det låg till. Har ni båda fått kromosomerna ordentligt testade? Vi håller på med IVF-PGD nu, remissen godkänd i maj och nu har vi satt igång! Sex missfall är nästan omöjligt statistiskt sett om båda parterna är fullt friska, så nånting är tokigt. Kräv hjälp!

• mli01
    UndrandeSökare skrev 2016-10-20 08:33:12 följande:

Hej! Ja, drenering brukar ju inte vara gratis, förstår om det är problem med pengar. Men jag tror Fertilitetplus kan hjälpa er med de medicinrecept du behöver. Plus att de också kan sätta dropp, ordna med blodprovsremisser eller om det är något annat som behövs. Hoppas du kommer iväg.

Dr D brukar råda alla sina patienter att ta folsyra, d-vitamin och Omega 3 dagligen så det kan du gärna börja med. Allt finns receptfritt på Apoteket, tex 500 mikrogram folsyra. På Apoteket hittar du också Eskimo3 pure (Omega3), finns både som flytande och kapslar. Alla gillar inte smaken på flytande och då är det bättre med kapslarna. Ta hand om dig. Lycka till.

Hej tänkte på kromosomfel men tänkte vi har ju fått ett barn kan de ändå vara fel på oss då?
  • UndrandeSökare

Hej! Ja, tyvärr så funkar vissa kvinnors kroppar så att det kan gå bra vid första graviditeten, men sen lär sig kroppen att bilda antikroppar och då blir det bara missfall sen. Vissa kvinnor med dessa problem får inte ens ett barn utan det blir bara missfall redan från första försöket. Allt beror hur aggresivi immunförsvar man har. Normalt sett ska kvinnans immunförsvar gå ner vid graviditet, men hos kvinnor med dessa problem så taggar immunförsvaret istället upp. Det har med kvinnans immunförsvar att göra, det betraktar det befruktade ägget som en inkräktare eller cancercell som växer. Då försöker immunförsvaret strypa blodtillförseln genom att bilda proppar i moderkakan och kroppens Nk-celler (kroppens krigare, vita blodkroppar) försöker döda fostret. Nk- cellerna har inte med kromosomfel att göra. Men självklart kan kromosomfel också vara en orsak till missfall (ju äldre kvinnan blir ju större risk att äggen har kromosomfel) Speciellt om kvinnan är över 40år. Det behövs ju både bra ägg, bra spermier, bra slemhinna, lugnt immunförsvar etc för att en graviditet ska lyckas. För äldre kvinnor kan det behövas både äggdonation och immunbehandling för att lyckas. Gå gärna in och läs mer i Atentråden så får de se : "Vi som snart är gravida efter utredning i Aten" här på familjeliv. Läs också gärna på www.fertilitetsguiden.com Det finns också en mycket bra bok som heter Is your body babyfriendly av Dr Alan E Beer. Den boken kan du köpa på Adlibris eller Bokus för 200kr. Om man har immunproblem så tar man trombyl och fragmin för att förhindra proppar samt kortisontabletter och intralipiddropp för att lugna net immunförsvaret. Det finns många som har dessa pronlem som lyckats med sån här behandling. Du kan prata med dem i Atentråden. Men man måste förbereda sig på att man får gå privat och det kommer kosta mycket pengar, eftersom de privata klinikerna hjälper ingen gratis. Lycka till nu !

Svar på tråden 6 missfall