• Jd1984

Farligt äta primperan och lergigan Comp

Hej, äter sedan några dagar tillbaka 3 primperan och 3 lergigan Comp om dagen för extrema kräkningar och illamående. Är i v8. Hur länge kan man äta dessa? Skadligt för fostret i början? Innan spydde jag kanske 20 g dagen nu ett par gånger. Men känns farligt äta så mycket tabletter i början nu med missfall/missbildningar. Någon som har erfarenhet?

• Svar på tråden Farligt äta primperan och lergigan Comp
  • Curlingmorsan
    Jd1984 skrev 2016-02-05 12:09:39 följande:

Hej, äter sedan några dagar tillbaka 3 primperan och 3 lergigan Comp om dagen för extrema kräkningar och illamående. Är i v8. Hur länge kan man äta dessa? Skadligt för fostret i början? Innan spydde jag kanske 20 g dagen nu ett par gånger. Men känns farligt äta så mycket tabletter i början nu med missfall/missbildningar. Någon som har erfarenhet?

Oj äter du både Pimperan och Lergigan comp, det visste jag inte att man kunde. Jag fick Pimperan istället för Lergigan Comp som inte hjälpte. Pimperan hjälper inte heller men ingen har sagt att jag kan ta båda samtidigt. Har du fått det ordinerat av läkare?
  • Jd1984

Ja det fick jag. 3 av varje tabletter varje dag det hjälper men känns ändå läskigt. Äter jag bara en mår jag dåligt

• myrslok

Åt Lergigan, Lergigan c och primperan från v 7 till kanske v 35 pga hyperemesies under min graviditet och ut kom en kärnfrisk bebis som nu är en smart och fantastiskt fin 8 åring så var inte orolig .

• Curlingmorsan

Varför har inte läkarna jag träffat sagt åt mig att jag kan blanda?? Jag mår så illa så jag har fått åka in för att få dropp. Ska in varannan dag nu tills det blir bättre. Men då kanske jag kan ta Lergigan Comp också så kanske det blir bättre. Tack för tipset!

• aleydis

De är säkra läkemedel! Primperan ska inte ätas sista trimestern, dvs från v.28.

• Jd1984

Vad skönt att höra. Känns läskigt äta 6 piller om dagen spec nu innan v 12. Men kan verkligen inte leva alls annars.. Så det är ingen fara äta så mycket piller och blanda. Trappade du ner dosen allt eftersom? Provat tex akupunktur kan det hjälpa?

• Jd1984

Det står ju även i bipack på primperan att man inte ska äta det mer än 5 dagar?! Hm men läkaren sa ingen sån gräns för mig

Svar på tråden Farligt äta primperan och lergigan Comp