• Isabellalindahl

Redan bristningar?

Hej allihopa här kommer ännu en tråd från mig. Hahah

Jag går idag in på v.8 så rättså nyplussad och aldrig varit gravid tidigare.

Jag mår väldigt illa å spyr och väldigt trött så orkar knappast ta mig upp ur sängen på morgonen.

Men nu är det så jag inte gått upp i vikt utan mer gått ner i vikt då jag mår så illa/spyr.

Ändå så börjar jag redan få bristningar på magen (är inte överviktigt har dock lite fett på magen str 38/40).

Men kan man redan nu märka av att magen växer eller är det hjärnspöken?

Varför skull jag annars få bristningar just där? Och hur kan man undvika att få fler?

• Svar på tråden Redan bristningar?
  • LillaLoppi

Bristningar får man inte pga att magen växer - för SÅ snabbt växer den inte. ;) Bristningarna är pga hormoner. Vissa får det, vissa får det inte.

Besväras du av de (värk eller klåda), så finns det salvor att köpa på Apoteket.

• LillaLoppi

Grattis till graviditeten förresten!

• Elliva

Jag håller med föregående talare, bristningar är hormonella.

• LillaLoppi

De kan givetvis uppstå pga för snabbt töjd hud också, men knappast i så tidig graviditet.

• Pentra

Brist på C-vitamin ger bl.a. hudbristningar och kan även medföra fosterskador och DNA-skador på barnet i magen. Man behöver dagligen 12-14 mg per kilo kroppsvikt, dvs. en person som väger 65 kg behöver ca 1 g per dag. Utför man någotsånär fysiskt arbete eller tyngre så behöver dagsdosen ökas ytterligare. ... Med vänlig hälsning, Pentra

Svar på tråden Redan bristningar?