• Sarken

Stor mage v9

Hej! Nu är det så här att jag går in i vecka 9 imorgon och min mage har blivit så himla "stor"! Under två veckor har den blivit större och större. Vet att det är tarmar, gas och allt vad det är och inte bebisen... men alla kläder jag äger och har är så sjukt obekväma och byxorna går knappt att knäppa. Jag är i vanliga fall ganska liten (164 cm och väger ca 54-55 kg) Kommer den att dra sig tillbaka och bli "normal" så småning om fram tills den riktiga bebismagen börjar dyka upp? Eller är det bara till att vänja sig med en gång? Borde jag köpa Mamma kläder eller räcker det med någon storlek större än vad jag brukar ha? Många frågor på en gång haha men är tacksam för svar! Hur var/ är det för er? :)

• Svar på tråden Stor mage v9
  • Carambolan

Svullen mage råkade jag inte ut för, men angående mammakläder... Mitt tips är att leta efter vanliga kläder i din vanliga storlek som har ett snitt som kommer passa både senare i graviditeten och efteråt :) Tunikor och löst sittande klänningar är din vän. Halvlånga kjolar med resår upptill använde jag också mycket. När man är som tjockast får man ha dem som kortare kjolar med resåren över magen, men nu efteråt sitter de fint på höfterna igen.

Kan med fördel kompletteras med "mamma-leggings" under den kallare årstiden.

• Misszandra

Jag var otroligt svullen och tyckte jag såg gravid ut tidigt, det gick aldrig "över" utan nu är det en bebisbula som fortfarande inte är stor men man ser att det är en gravidmage med tighta kläder.

Jag köpte mammakläder redan i vecka 15. För jag kände att köpa en storlek större kläder när jag ändå måste köpa mammakläder sen känns så onödigt så därför gick jag direkt på istället. Precis som du började mina vanliga byxor sitta obekvämt ganska snabbt och jag fick ta en hårsnodd till hjälp för att knäppa byxorna, och det är inte heller särskilt bekvämt. 

• Moorii

Jag fick svullen mage direkt, redan innan jag plussade, och den blev bara större och större. Jag är ett fan av tights och när till och med dom började trycka på magen i vecka nio så köpte jag mammabyxor (dagen efter ultraljud). Bästa investeringen hittills, underbart bekväma! Jag är nu i vecka 20 och magen blir fortfarande mer och mer svullen ju längre dagen går, men på morgonen har jag iallafall en bebiskula numera ^^

• Curlingmorsan

Jag är i v 13 och köpte precis mina första mammabyxor. Magen är ordentligt svullen och har varit ett par veckor så kommer inte i mina gamla byxor.

Svar på tråden Stor mage v9