Ni som samsover..
Hej hej hej
Har en liten dam här hemma som blir 7 månader nu i dagarna. Har periodvis haft henne sovandes i vår säng och i spjälsäng (mer hos oss). Men till sak.. hon verkar inte trivas att samsova? (är det möjligt?) Hon skriker i sömnen, rör sig och gråter otröstligt och vill inte alls att man tar i henne (spretar, trycker ifrån med armar och sparkas) och går inte att lugna alls om detta sker, vilket det gör flera gånger per natt. Går att söva om henne men bara kanske 10 minuter senare sker samma sak igen. Det blir långa och hårda nätter.. jag som trodde samsovning skulle vara enklare?!
När hon sover i egen säng, så visst, vi får springa fram och tillbaka och det blir ett par gånger per natt... men inte alls lika otröstlig, inte alls samma problem.
Men... jag VILL ju samsova!
Mina frågor är:
1. kan hon tycka att det är för trångt? Vår säng är bara 160 cm, men både jag och maken är rätt nätta.
2. kan hon tycka att det är för varmt? Hon verkar inte speciellt varm när man känner på henne, utan lagom.
3. hur ska vi lösa det här med samsovning? ska vi inte göra det alls?
Jag har aldrig ammat, bara första mjölken.. så att frågan om det kan vara bröstet hon suktar efter blir besvarad.
Tack för alla råd!