• Anonym (Pergotime)

Pergotime

Hej,

Har ätit pergotime ett tag nu. Men nu tänkte jag såhär min nuvarande läkare vill inte skriva ut dubbeldos till mig men en annan läkare som nu har slutat hade tänkt göra det. Så om jag då tar ut mitt pergorecept spar den dosen till nästa månad o tar dubbel på egen hand. Jag vill inte käka
    pergo i flera månader till så därför funderar jag i dessa tankar...

Vad tänker ni?

• Svar på tråden Pergotime
  • Påven Johanna

Vad fanns det för skäl till att läkaren du nu går hos inte vill skriva ut dubbel dos? 

Jag tycker att det är klokt att göra enligt ordination, och i de fall man har invändningar mot det läkaren säger/påstår/föreslår inhämta en andra bedömning av någon annan. 

Hur kommer det sig förresten att läkaren som slutat och som tänkt förskriva dig dubbel dos aldrig gjorde det?

• Anonym (Pergotime)
    Påven Johanna skrev 2016-02-23 12:38:40 följande:

Vad fanns det för skäl till att läkaren du nu går hos inte vill skriva ut dubbel dos? 

Jag tycker att det är klokt att göra enligt ordination, och i de fall man har invändningar mot det läkaren säger/påstår/föreslår inhämta en andra bedömning av någon annan. 

Hur kommer det sig förresten att läkaren som slutat och som tänkt förskriva dig dubbel dos aldrig gjorde det?

Nuvarande läkaren vill inte för jag redan har egen ägglossning. Dåvarande läkaren sa att jag skulle prov tre enkeldoser först sen få dubbeldos men har slutade.
    De andra läkarna är fullbokade till typ maj o jag trivs för bra för att byta gynmottagning.
  • engsan

Akta dig för överstimulering! Du ska väl ändå göra vul efter behandlingen och får du för många blåsor av behandlingen gynnar det dig ändå inte utan tvärt om, så inser du kanske själv vad risken är!? Det kan bli många befruktade ägg och då kan det bli väldigt fel!

• Påven Johanna

Och har du provat tre enkeldoser?

Jag tycker att du ska följa ordinationerna. Som ovanstående skriver finns risk för överstimulering och får du för många äggblåsor kan du ju ändå inte ha sex.

Laborera inte med läkemedel själv, inte detta och heller inte andra.

• Anonym (Pergotime)
    Påven Johanna skrev 2016-02-23 13:07:40 följande:

Och har du provat tre enkeldoser?

Jag tycker att du ska följa ordinationerna. Som ovanstående skriver finns risk för överstimulering och får du för många äggblåsor kan du ju ändå inte ha sex.

Laborera inte med läkemedel själv, inte detta och heller inte andra.

Ja jag har provat tre enkeldoser nu. Å jag tycker det är konstigt att en läkare vill skriva ut dubbeldos o en annan inte. Vad spelar de då för roll om jag tar dubbel? :-/ Trött på att försöka bli gravid
  • engsan

Vem är inte det? Vi säger inte att du ska låta bli för att vara elaka! Jag har har försökt i flera år själv, sen gick vi över till att ta pergotime och det tog jag under ca två års tid med endast två missfall som resultat och nu prövar vi ivf! Så tro mig efter måååånga år kämpande vet jag hur det känns. Men att själv ge sig dubbel dos och så blir du kanske jätte sjuk av överstimulering eller kanske får tex 3,6 eller 8 befruktade ägg???!! Det snabbar inte på din längtan att bli gravid!
    Bättre då att du envisas med din läkare och försöker få igenom gamla läkarens förslag! Du gör ju som du vill men jag skulle aldrig själv ändra pergotimedosen!

Svar på tråden Pergotime