Just plussat
Hej alla blivande mammor och pappor. Har just testat positivt några dagar över tiden.
Vi , jag och maken, väntade barn som vi i vecka 21, 21 : a november förra året födde för tidigt pga en infektion i min moderkaka. Det var oerhört traumatiskt och nu har vi väntat ca 3 månader som rekommenderat med att försöka skaffa barn igen.
Sist försökte vi nästan ett år innan vi vart gravida och jag har hört man lättare blir gravid efter att nyss ha varit det, så tänkte det kan gå lite snabbare nu, men såhär snabbt trodde jag aldrig. Skedde på första försöket.
Det är alltså ca 3.5 månad sen jag födde vår son för tidigt och plussade idag, visst inte kan det vara så att det är kvar hormoner än? Jag tror inte det, men jag vart så förvånad började skaka massor när jag såg resultatet. Både överövermegalycklig över att vi ska få vår efterlängtade familj kanske nu, men också lite nervös efter den tragiska utkomsten av förra graviditeten i november.
Ville bara skriva här dela med mig av glädjen :D och också fråga om det inte kan vara så att jag mot förmodan har kvar några hormoner sedan sist? Någon som varit med om något liknande , skriv gärna. Hur hanterar ni rädsla i nya graviditeten??
Har ni orkat engagera er lika mkt, dvs kolla upp vecka för vecka, köpt grejjer till bebbe, längtat, haft gravid appar i tele? Jag vill längta och vänta, men är som lite rädd också för att utkomsten ska bli samma som sist, trots att läkare sa att det 'bara' är 8 procent risk för det. Så jag antar att jag har relativt bra, eller vi, prognos.
Kram alla! :D <3
Elin Johan och blivande bebbe.