• Anonym (Barnlängt)

Hur ska vi lyckas skaffa barn?

Hej på er goingar!

Nu har jag och min sambo bestämt att vi ska försöka skaffa barn.

Vi har ett starkt förhållande och vi älskar varandra väldigt mycket. Min sambo har dock ett litet "problem", han är omskuren, och det i sig är inget problem så.. Men han har inte så mycket känsel som en man med förhud har. Vi har varit tillsammans i över tre år och under de åren han han kommit i mig 1!!!! gång när vi haft sex. 1 gång. Han får alltid avsluta själv efteråt, eller att jag hjälper honom men det är svårt för han att komma under själva akten!

Detta är något som känns otroligt jobbigt för mig, givetvis ännu jobbigare för honom, men jag känner mig så otillräcklig. Är det mitt fel att han inte kan få utlösning när vi har sex? Och hur i hela friden är det tänkt att vi ska kunna skaffa barn om han inte kan komma i mig?

Jag vet att det finns dom som kämpar med större problem än dessa i denna kategorin och jag hoppas inte jag stampar någon på tårna nu.

• Svar på tråden Hur ska vi lyckas skaffa barn?
  • Långbenopluto

Funkar det inte om ni "jobbar" fram honom till utlösning och precis när han ska komma så stoppar han in snoppen i dig så satsen kommer in?

• Anonym (R)

Han kanske kan göra det själv tills precis innan han kommer och sen stoppa in den när han kommer?

Mitt ex hade svårt att komma ibland när han hade druckit så ibland fick han avsluta själv men då ville han ändå komma i mig ibland (för att det var skönare) o då stoppade han in den när han höll på att komma. Egentligen var det inte så att vi planerade barn men jag blev gravid och jag tror det var en gång när han gjorde så.

Annars kanske ni kan göra insemination hemma? Aldrig testat men läst om det. Lycka till!

• Emmask

Tips! Följ ock fråga i forumet What to expect där amerikaner pratar graviditeter. De tar större vana.

• Anonym (Gertrud)

Man kan även bli gravid om man har spermie på ett finger och för in i vaginan. Alltid värt att testa.

• Anonym (vafan)

Hahah det beror verkligen inte på att han är omskuren.. så korkat.

• Anonym (Fia)

Varför har ni inte sökt hjälp för detta om ni haft detta problem ända från början?

• Anonym (::)
    Anonym (vafan) skrev 2016-04-24 19:03:57 följande:

Hahah det beror verkligen inte på att han är omskuren.. så korkat.

Min man har samma problem. Det kanske är så ovanligt med omskärelse i Sverige så att en del läkare helt enkelt inte riktigt vet hur man gör.
  • Anonym (vafan)
    Anonym (::) skrev 2016-04-24 19:24:51 följande:

Min man har samma problem. Det kanske är så ovanligt med omskärelse i Sverige så att en del läkare helt enkelt inte riktigt vet hur man gör.

Det är vanligt med omskärelse i Sverige. För vissa pga problem för andra pga religion och ja jag behöver väl knappast säga att det finns rätt många i Sverige som tillhör den skaran. Så nej det du säger stämmer inte alls. Det finns både många som gör det här och duktiga läkare. Att 1 av 1000 kan få problem köper jag för det kan man utav vilket ingrepp som helst men omskärelse är ett väldigt skonsamt ingrepp och ger sällan problem snarare fördelar att kunna hålla rent.

Jag har varit mer flera män som har gjort det och dom har aldrig haft problem det ser. Jag har flera vänner som har män som gjort det, aldrig problem, bröder, barn osv osv.

Så varken din man eller ts man har problem pga omskärelse såvida inte dom varit till läkaren och läkaren sagt att det faktiskt beror på det.
Svar på tråden Hur ska vi lyckas skaffa barn?