• sveabella

Ni som gjort medicinsk abort - hur var det efteråt?

Jag gjorde en medicinsk abort den 27 januari.
    Den 2 mars hade jag återbesök och då blödde jag fortfarande. Jag hade sammanätit mina p-piller och barnmorskan jag träffade sa åt mig att sluta äta p-piller i 4 dagar, då skulle blödningen bli rikare under dom 4 dagarna och sedan försvinna. Och det blev precis så, så den 7 mars blev jag blödningsfri. Men redan den 12:e mars kom blödningen tillbaka och håller fortfarande på nu.

Jag ringde min barnmorska idag och frågade henne varför, hon sa att det är helt normalt eftersom kroppen är i obalans och försöker komma tillbaka till sitt rätta mönster. Hon sa åt mig att fortsätta äta p-piller som vanligt och att kroppen bör vara i balans innan april.

Vad har ni för erfarenheter av medicinsk abort? Hur länge blödde ni? Känner ni igen er i vad som hänt mig? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-03-22 12:51
    Jag frågar eftersom jag inte vågar lita på min barnmorska och börjar bli riktigt orolig.

• Svar på tråden Ni som gjort medicinsk abort - hur var det efteråt?
  • Carambolan

Jag blödde ungefär som mens i en vecka, sen hade jag blodblandade flytningar i ytterligare några dagar, därefter var allt som vanligt. Fick första mensen efter 6 veckor och därefter var den direkt regelbunden som vanligt.

• *Ida*

Vanlig mens brukar jag ha ungefär 6dar men vid aborten hade jag ungefär två veckor. Den kom mensen regelbundet varje månad. Hoppas det ger med sig snart eller att någon mer känner igen sig i din berättelse så du kanske får fler svar.

• Anonym (Mz)

Jag gjorde medicinsk abort den 17 maj och blöder fortfarande. Jag va på återbesök och dem konstaterade att det ev fanns rester kvar så ja fick en omgång cytotec men inget händer under hela dagen. Bara några droppar blod men dagen efter satte det igång igen så domen om skrapning får ja den 4 juli då ja ska tillbaka igen. Vill bara få ett normalt liv igen.

Svar på tråden Ni som gjort medicinsk abort - hur var det efteråt?