Behöver råd och stöd från andra som gått igenom samma sak.
Hej!
Jag gjorde en medicinsk hemma abort för 2 veckor sedan. Var i vecka 7+3 och totalt livrädd för att göra abort då de var första gången jag blivit gravid och såklart första gången jag gjorde en abort. Jag är helt säker på att de var rätt beslut och hade de varit under andra omständigheter så hade jag definitivt behållit de lilla livet, blev verkligen kär direkt när jag såg att testet visade positivt.
Men nu till mina funderingar.
Själva aborten gick helt smärtfri och de kom 3 klumpar eller vad man ska kalla de under fredagen och ytterligare 1 på lördags kvällen. Jag blödde mer som en riklig mens(blöder knappt något under vanlig mens)så de va inte överdrivet mycket som kom i fyra dagar sen försvann allt och jag har mest haft rikligt med vita flytningar och sen har jag haft stickningar och små känningar där nere och igår kom de som en brännande känsla som förflyttade sig från "äggstockarna" till livmodern och ibland ner mot ljumskarna och gick över som en pytte liten mens värk som nu kommer från och till. Jag är så orolig att något är fel, jag kan inget om de här och har fått väldigt dåliga svar när jag ringt för att rådfråga..Har tid för återbesök hos bm nu på torsdag, men är totalt super nojjig och har ingen att vända mig till just nu.
Hur upplevde ni er abort?
Hade någon annan så kort blödning eller konstiga känningar efteråt?
Ni får jätte gärna förklara och berätta hur mycket ni vill, är tacksam för alla svar jag får!