• 879214

Kraftiga kramper vecka 5

Jag får emellanåt kraftiga magsmärtor, känns som kramp o jag blir förstelnad för det gör så ont. Känns som det kryter sig vid naveln. Det avtar efter några minuterf för att sedan komma tillbaka kanske en halvitmme-timme senare. Jag är i v 5. Inga tecken på blödning eller liknande. Detta är min andra graviditet, med första hade jag inte såhär. Har behov av att gå på toa (och göra nr 2) minst 2 ggr per dag. Kan det vara tarmarna som krånglar? Någon som haft liknande?

• Svar på tråden Kraftiga kramper vecka 5
  • syntharen

Det låter som tarmarna som krånglar om du har smärta runt naveln. Tarmrörelserna blir långsammare när man är gravid pga progesteronet så man blir trögare och får lätt magknip.

• 879214
    syntharen skrev 2016-03-26 19:40:19 följande:

Det låter som tarmarna som krånglar om du har smärta runt naveln. Tarmrörelserna blir långsammare när man är gravid pga progesteronet så man blir trögare och får lätt magknip.

Ja magknip är rätt ord! Jag va på toa o nu är smärtan borta. Men den kommer tillbaka ofta så det innebär att jag gör måånga toabesök om dagen men kanske helt normalt då. Tack för svar!
Svar på tråden Kraftiga kramper vecka 5