Cykel
Hej,
Ska köpa en ny cykel till sonen som är 4,5år. Han har en 12" nu men det är lite kort men väldigt tung så det är
Ingen cykel att ta bort stödhjulen ifrån. Har ni några cykeltips?? Gärna märke/hemsida/länk.
Tack
Hej,
Ska köpa en ny cykel till sonen som är 4,5år. Han har en 12" nu men det är lite kort men väldigt tung så det är
Ingen cykel att ta bort stödhjulen ifrån. Har ni några cykeltips?? Gärna märke/hemsida/länk.
Tack
Förstod inte riktigt, ville ni ha med eller utan stödhjul? Vi köpte en creasent till äldsta i 4årspresent. Det var den med lägst lägsta sadelhöjd vilket var viktigt eftersom vi ville börja med att ha den som springcykel i början.
Förstod inte riktigt, ville ni ha med eller utan stödhjul? Vi köpte en creasent till äldsta i 4årspresent. Det var den med lägst lägsta sadelhöjd vilket var viktigt eftersom vi ville börja med att ha den som springcykel i början.
Mitt tips är att se till att han kan ha fötterna helt i marken. Det är nästan omöjligt att lära sig kontrollera cykeln om man bara når ner med tårna eller ens det som på en vuxencykel.
Tack för tips. Hittade en jättelätt cykel 16" igår som han når ner med nästan hela foten. Så tills han når ner så blir det stödhjulen på Han säger själv att han inte vågar cykla med bara två hjul än
Mitt tips är att inte alls använda stödhjul utan istället köpa springcykel/balanscykel. Jag lovar TS om ni låter honom ha balanscykel först så kommer han snart att kunna cykla på sin 16 tum sedan utan stödhjul. Med stödhjul lär de sig en helt annan teknik att cykla och det blir svårare att lära sig cykla "vanligt".