• 879214

Mensvärk försvinner efter toabesök

Jag är i v 6 och får ibland kraftig mensvärk (+ illamående så känns som ja vill spy av smärta), men efter att ha vart på toa o gjort nr 2 så försvinner den där kraftiga mensvärken, efteråt har jag bara svag mensvärk typ molvärk, himla konstigt tkr jag, någon som haft likadant? Det är mensvärk och inte "toanödig-ont" jag har, känner skillnad på det där i vanliga fall.

• Svar på tråden Mensvärk försvinner efter toabesök
  • Let it Rain

Det var samma sak för mig när jag var i din vecka och jag är i v 8 nu. Nu tycker jag att detta har minskat. Det handlar om att innehållet i tarmarna trycker på livmodern, men när innehållet är ute så släpper värken.

• 879214
    Let it Rain skrev 2016-04-03 08:52:33 följande:

Det var samma sak för mig när jag var i din vecka och jag är i v 8 nu. Nu tycker jag att detta har minskat. Det handlar om att innehållet i tarmarna trycker på livmodern, men när innehållet är ute så släpper värken.

Åh tack snälla för ditt svar! Det kan mkt väl stämma, har inte tänkt på att det kan vara så. Man kan alltså få mensvärk när något trycker på livmodern inte bara när den "töjs ut"? Har du gjort något VUL eller UL?
Svar på tråden Mensvärk försvinner efter toabesök