• klaber

Gravidmage redan i vecka tolv?

Jag är i vecka 12 och vet inte om jag inbillar mig en liten bula på magen eller om det faktiskt är en där. Kan det synas så pass tidigt? Kan man känna med handen på magen om det är något där och vars på magen ska det kännas isåfall? :)

• Svar på tråden Gravidmage redan i vecka tolv?
  • Rafiki

När man blir gravid svullnar ofta tarmarna så en del har mage redan efter några veckor. Det är runt v 12 som livmodern blivit så stor att en del kan känna den ovanför blygdbenet, så det är förmodligen inte själva livmodern som putar ut.

• barajag01

Jag kände min i v12 :) Lägg dig ner på rygg och ta händerna från början av bikinilinjen tills du kommer upp mot naveln, känn efter med handen och tryck inte lite så kan du känna som en kant.

• Lady Di
    klaber skrev 2016-04-03 15:45:57 följande:

Jag är i vecka 12 och vet inte om jag inbillar mig en liten bula på magen eller om det faktiskt är en där. Kan det synas så pass tidigt? Kan man känna med handen på magen om det är något där och vars på magen ska det kännas isåfall? :)

De är absolut en mage du ser. Men mitt första började de synas på mig redan v.9. Med mitt andra svullnade magen direkt (eftersom kroppen minns förra grav) Men som skrivas ovanför så är de inte själva livmodern som syns utan en svullen o uppblåst mage.
    Man kan känna hur högt livmodern sträcker sig om du trycker på magen. Skulle tro att den är ungefär 2-3cm ovanför blygsamhet nu.
Svar på tråden Gravidmage redan i vecka tolv?