• Malva2015

ilningar och stickningar

Hej!

Är i v 8, 7+5 . Har börjar känna ilningar sekundvis då och då i underlivet och stickningar och spänningar i höger sida av tjejmagen. Det kommer och går korta stunder .

Är detta vanligt? Funderar på om det kan vara växtvärk eller om jag behöver oroa mig för typ början av MF?

• Svar på tråden ilningar och stickningar
  • mammsenS

Är i vecka 5+5 och känner lika. Känns nästan som jag har isbitar i underlivet då och då ???? har dock för mig att jag kände lika när jag vänta mina andra tre. Så hoppas och tror att de inte är någon fara.

• Fia 28

Det är ligament och livmodern som växer och sträcker på sej.

• Malva2015
    Fia 28 skrev 2016-04-04 13:28:54 följande:

Det är ligament och livmodern som växer och sträcker på sej.

Är du säker? Är det så ligamenten känns? Googlar jag så kommer jag bara till massa varningar om missfall:(
  • Fia 28
    Malva2015 skrev 2016-04-04 13:35:21 följande:
    Är du säker? Är det så ligamenten känns? Googlar jag så kommer jag bara till massa varningar om missfall:(
    När jag fick missfall kändest det mer som intensiva kramper. Kände inget som kan förklaras som stickningar eller ilningar då. Ilningar hade jag riktigt tidigt i graviditeten som kom och gick.
  • Malva2015
    Fia 28 skrev 2016-04-04 15:32:51 följande:
    När jag fick missfall kändest det mer som intensiva kramper. Kände inget som kan förklaras som stickningar eller ilningar då. Ilningar hade jag riktigt tidigt i graviditeten som kom och gick.
    Okej tack! Det som oroar är att det liksom är på samma ställe på högersidan exempelvis. Hur lång tid efter värken började du blöda sen?
  • Fia 28
    Malva2015 skrev 2016-04-04 15:59:07 följande:
    Okej tack! Det som oroar är att det liksom är på samma ställe på högersidan exempelvis. Hur lång tid efter värken började du blöda sen?
    Jag började småblöda först, sen när värken kom så kom alla klumparna och det forsade blod.
  • vanjastina

Som någon annan redan skrivit är det mest troligt ligament/livmoder som drar eftersom det växer. Man kan även få illningar pga nerver som hamnar i kläm osv.

• Malva2015
    Fia 28 skrev 2016-04-04 16:05:56 följande:
    Jag började småblöda först, sen när värken kom så kom alla klumparna och det forsade blod.
    Okej.. Ledsen för ditt missfall. Hade själv ett MA i vintras men det kändes ju liksom inte. Mardröm att komma på ul och vara med om samma igen.tack för svar!
  • Malva2015
    vanjastina skrev 2016-04-04 16:09:34 följande:

Som någon annan redan skrivit är det mest troligt ligament/livmoder som drar eftersom det växer. Man kan även få illningar pga nerver som hamnar i kläm osv.

Tack! Hoppas ni har rätt
Svar på tråden ilningar och stickningar