• Babynovemberrr

Tillbakaflyttad 3 veckor vid VUL

Lite otrolig här.. Hade ett missfall i november förra året då i vecka 9. På ultraljudet kunde dom se att graviditeten hade stannat 6+3 och läkaren kunde bara se en tom fostersäck.

Plussade igen 10 mars och var på vul idag 7/4 då ja ensligt beräkning ska vara 8+5.

Läkaren kunde se ett litet foster men när han mätte sa han att det var i vecka 5+5. Så han kunde inte se någon hjärtaktivitet iomed att det var så tidigt. Ska tillbaka om två veckor och se ifall det växt mer eller om det är en avstannad graviditet.

Orolig såklart är det normalt att bli tillbaka flyttad 3 veckor?? Känns ganska mycket..

:(

• Svar på tråden Tillbakaflyttad 3 veckor vid VUL
  • Pimpinellan

Nej, 3 veckor är alldeles för mycket. Du fick plus för länge sen så det verkar tyvärr som ett MA till. Beklagar,har själv haft flera!

• Malva2015

Ja tre veckor låter lite mycket dessvärre.. Hände mig med.. Blev ett MA . Kramar till dig

• Detblåserpåvästkusten

Hoppas det går bra för dig ... men har varit med om något liknande, embryot var någon vecka för liten på VUL och det visste jag var en omöjlighet ... slutade tyvärr i missfall (tillväxten hade avstannat). Fick då också veta att en graviditet på sex slutar i missfall, så det var vanligare än vad jag trodde.

• vanjastina

Åh vad jobbigt, det låter tyvärr som MA :( Om du plussade 10 mars så borde de ha kunnat se ett hjärta slå nu.. Kram <3

• CB1982

Var med om något liknande för bara lite mer än en månad sedan. Dock så flyttade dom mig "bara" tillbaka 2 veckor och då jag gjort ivf så blev jag rädd då jag vet exakt hur långt gången jag var. De såg inte heller något hjärta så var inställd på missfall igen.

Fick en tid 2 veckor senare men blev kallad till ivf kliniken 1 vecka innan och då hade krabaten vuxit rejält och ett hjärta slog. Då var krabaten till och med en dag längre fram än beräknat i storlek.

• Babynovemberrrr

Tack för alla era svar!

Håller tummarna så mycket det går tills besöket den 21.. Sen får vi se helt enkelt <3

• Lucy Cat

Jag blev tillbakaflyttad 3 veckor på KUB. Skulle varit i v 12, men blev tillbakaflyttad till v 9.

Det stämmer inte alls med datum, när jag plussade, när befruktning skulle ha skett osv, men idag är jag i v 26 och bebis följer kurvan som han ska i den veckan jag blev flyttad till, så det finns hopp!

Ordet -väl- stavas med ett L och inte två.
  • CissiJissi

Jag blev flyttad 3v bakåt, från 10 till 7, så man kunde ju se hjärtat slå - men på rul blev jag flyttad nästan helt tillbaka igen till det datumet jag först trodde på.. vem vet, kanske mättes det fel, kanske började hjärtat slå idag och du är vecka 7.. Det visar sig sen!

Svar på tråden Tillbakaflyttad 3 veckor vid VUL