• mammsenS

hur mår Ni som är i vecka 7 ?:)

Jag börjar må mer och mer illa under dagarna samt molvärk:) tycker mina symtom kommit så sent denna graviditet gemfört med mina andra 3. Är i vecka 6+1 idag

• Svar på tråden hur mår Ni som är i vecka 7 ?:)
  • Zebra89

Hej är i vecka 6+4 :)

Känner som du, lite illamående på dagen o molande värk. Har blivit lite äcklad utav vissa maträtter. Igår fick det bli glass till lunch tex :P haha.

Är uppsvälld på kvällarna o seg i magen. Kissar jätte ofta.

Humöret är inte så bra jämt(stackars sambon).

• Jagoda

Hej!
    Jag går in i vecka 7 imorgon. Detta är min tredje graviditet och det är samma med mig. Känns som mina graviditetssymton kommit/kommer senare. Det jag mest känner av är tröttheten som börjar komma, molande värk (det kände jag iofs inte såhär tidigt med dotter eller sonen).

Är EXTREMT orolig denna gång och tiden går extremt långsamt skall på VUL i nästa vecka!

• sarablara

Hej, jag gick in i vecka 7 i tisdags, och de ja känner av är att jag är så galet trött om dagarna kan knappt hålla mig vaken ???? och mår illa ibland.. Ni som får vul hur har ni gått till väga för att få de? ????

• mammsenS
    Jagoda skrev 2016-04-07 20:58:20 följande:

Hej!
    Jag går in i vecka 7 imorgon. Detta är min tredje graviditet och det är samma med mig. Känns som mina graviditetssymton kommit/kommer senare. Det jag mest känner av är tröttheten som börjar komma, molande värk (det kände jag iofs inte såhär tidigt med dotter eller sonen).

Är EXTREMT orolig denna gång och tiden går extremt långsamt skall på VUL i nästa vecka!

Är oxå extremt orolig denna gång :( har inte varit orolig dom tidigare graviditeterna.
    Har oxå vul inbokat men jag måste vänta tills den 25 och dagarna dit kommer bli sååå långsamma.
    Jag ringde bara en privat klinik i min hem ort och boka en tid. Sökte på tidigt ultraljud i min ort och hitta en klinik :)
  • hkv

Är i vecka 6+6. Konstant trött, vill typ bara sova så fort jag kommer hem från jobbet. Illamående till och från, framförallt när jag inte ätit på ett par timmar. Har inte spytt än iaf tack och lov. Har haft rejäl molvärk sen v.5 redan. Första graviditeten, vilket kanske också påverkar varför jag började känna dragningar i livmodern så tidigt? Gjorde VUL i förra veckan (bor utomlands där det är standard) och såg ett litet pickande hjärtslag.

• Linutis

När jag va i vecka 7 mådde jag piss dåligt ändå fram till vecka 13

• Isabellalindahl

Jag är i v16 nu men innan denna vecka från V7 så mådde jag piss dåligt. Spydde och sov hela tiden orka inte sminka mig eller städa. Jag klara inte av mina studier och jobbet kunde jag inte ta några timmar på alls.

Sambon fick göra allt och även se till att jag åt för jag mådde sjukt dåligt.

Nu i v16 börjar de på bli bättre så idag ska vi försöka oss på äta på restaurang.

Hoppas verkligen att jag inte spyr där bara men någon gång måste vara första försöket :)

• Gabriella89

Är i vecka 6+3 och mår fruktansvärt illa. Idag har varit värst. Äter lergigan comp. Innan i veckan har det räckt med halv dos men nu måste ja äta full men mår ändå jättelilla! Måste trycka i mig mat hela hela tiden för att lätta illamåendet, men magen blir ju full ! Molvärk också särskilt mycket idag.

• mammsenS

Idag har jag mått jätte illa en stund mitt på dagen. Nån annan som inte mår illa på morgonen utan mer mitt på dan ? Är i vecka 6+3 idag

• Zebra89
    mammsenS skrev 2016-04-09 20:09:09 följande:

Idag har jag mått jätte illa en stund mitt på dagen. Nån annan som inte mår illa på morgonen utan mer mitt på dan ? Är i vecka 6+3 idag

Ja jag mår illa mitt på dagen runt kl 12 till 16. Skumt!
  • sarablara

Igår slog gravidsymtomen till, illamående, trött, yr och huvudvärk. Och för första gången så kände ja mig lite gravid (:

• Filippa91

Jag är i vecka 6+2 nu. Har inga symtom alls. Undrar om jag ens är gravid. Mådde väldigt bra när jag väntade mitt första barn, nästan inga symtom då heller mer än lite halsbränna. Så får hoppas att denna andra går lika bra.

Svar på tråden hur mår Ni som är i vecka 7 ?:)