• Nannanassen

Autism...

Min son är snart tre och fde

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-04-08 19:28
    Min son är snart tre och han är inte riktigt som andra. För att göra en lång historia kort;
    Han är född med ett komplicerat hjärtfel och är opererad två gånger. Allt har gått bra men efterhand har vi och andra märkt att det är nåt som inte stämmer. Han pratar inte... Har börjat säga vissa ord om än otydligt ... Han förstår inte alla gånger... Att säga gå till ditt rum och hämta nallen bemöts med ett frågande uttryck eller " nä"!!!
    Han sparkar och slår mig varje morgon. När vi ska klä på oss och borsta tänderna innan dagis. Han vill inte bli lämnad på dagis utan varje morgon är ett krig...
    Han äter i stort sett inget förutom sin välling ( tack o lov att han vill ha den) och vill inte heller sitta med vid maten.
    Vi kan inte fråga något o få ett svar... Han förstår inte!!! Finns mycket mer som inte känns som det stämmer men vad tror ni??? Vi har påbörjat utredning och han går hos logoped och sjukgymnast. Det känns som det är något inom autismspektrat, vad tror ni?

• Svar på tråden Autism...
  • UndrandeSökare

Ja, låter som något inom autism, eller utvecklingsstörning.
    Kan vara adhd, trotssyndrom, asperger, finns så mycket inom området.
    Ni får helt enkelt se vad utredningen visar.
    Men bra att ni fått utredning iallafall.

• kalleankan

Låter precis som vår son i den åldern. Han fick diagnos inom autism när han fyllde 4. Försök få utredning så ni kan få ev. hjälp med habilitering så snart som möjligt om det är autism det handlar om.

Svar på tråden Autism...