• Vorsol

Vad hände efter första tabletten?

Ska ta första tabletten idag. Kommer det hända något eller det börjar inte blöda förrän nästa omgång? Tänker mer om man ska ta det säkra före det osäkra och slänga i åtminstone en liten binda eller så..? Glömde såklart fråga det igår på undersökningen! ????

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-04-26 08:49
    Ska göra medicinsk abort med första steget idag och på torsdag ska det ut.

• Svar på tråden Vad hände efter första tabletten?
  • Anonym (?)

Vad har du tagit för tablett?

• Vorsol

Ingen än. Ska ta den 10.45. Ska alltså gör en medicinsk abort så det är ju den som "avslutar" graviditeten, sen ska det ut på torsdag..

• Carambolan

För mig hände inget alls av den. Det kan hända att den sätter igång ett spontant missfall, men det är ovanligt. Ta en binda du om du känner dig tryggare av det.

• Anonym (S)

Kommer nog inte hända så mycket, jag fick lite mensvärk men det kom inget blod

• Emelieshjärta

Hej! Jag tog min första tablett igår och ångrar mig något fruktansvärt. Känner mig som en värdelös människa som tog det här beslutet.

Jag tog som sagt första tabletten igår och ska göra en så kallad hemabort och dom andra tabletterna ska jag ta imorgon, men det konstiga är att jag fick flytning i trosan som ser ut som keso, min livmodertapp är jätte svullen och det gör ont att kissa. Hur var det för er? Kände ni också att ni ångrade er eller var de det rätta beslutet? Hur kändes det för er efter första tabletten?

• Anonym (M)

Hej. Hur har det gått för er? Jag sitter i detta nu och har tagit första tabletten vid tio och än känns det ok. Det va rätt beslut för mig /oss. Men försöker hålla mig från att kräkas då ja mår fruktansvärt illa.

Svar på tråden Vad hände efter första tabletten?