• 879214

Plötsligt slutat må illa - kan äta allt!

Jag är i v 10 och har de senaste veckorna mått så fruktansvärt illa att jag inte fått i mig något, bara saft, men helt plötsligt för 5 dagar sedan så försvann illamåendet o jag kan numera äta allt. Känner mig jätteorolig. Var på UL för 5 dagar sen o då såg allt bra ut men ändå, illamåendet försvann efter ultraljudet. Någon som vart med om liknande? Idag känner jag bara ett svaaagt illamående (typ i halsen) men kan ändå äta precis allt som om jag inte vore gravid.

• Svar på tråden Plötsligt slutat må illa - kan äta allt!
  • Holma
    879214 skrev 2016-05-01 19:29:22 följande:

Jag är i v 10 och har de senaste veckorna mått så fruktansvärt illa att jag inte fått i mig något, bara saft, men helt plötsligt för 5 dagar sedan så försvann illamåendet o jag kan numera äta allt. Känner mig jätteorolig. Var på UL för 5 dagar sen o då såg allt bra ut men ändå, illamåendet försvann efter ultraljudet. Någon som vart med om liknande? Idag känner jag bara ett svaaagt illamående (typ i halsen) men kan ändå äta precis allt som om jag inte vore gravid.

Det är oftast bara första veckorna man mår illa så inget konstig med det
  • Mika86

Folk säger ju att det bruka försvinna runt v 12 så va glad att det gett med sig. Jag är i v 24 o må illa än, hade gärna bytt med dig

• 879214

Jag har dock svårt att glädjas över att illamåendet försvunnit eftersom det är ett gott tecken att må illa, tycker det är tidigt att försvinna redan v 10. Mådde ni illa så att ni inte kunde äta något under de allra första veckorna? Hur illa mår ni nu? Alltså går det äta något eller inget alls?

• Numm3r tre

Jag hade några dagar v 10 då jag mådde bra sedan kom det tillbaka igen och var 10 ggr värre hade jag vetat det hade jag verkligen njutit av de dagar jag mådde bra.

• Themis

Går inte att säga varken bu eller bä om det, det är olika helt enkelt.

Silence is golden. Duct tape is silver. /unknown
  • lynx vox
    879214 skrev 2016-05-01 20:32:28 följande:

Jag har dock svårt att glädjas över att illamåendet försvunnit eftersom det är ett gott tecken att må illa, tycker det är tidigt att försvinna redan v 10. Mådde ni illa så att ni inte kunde äta något under de allra första veckorna? Hur illa mår ni nu? Alltså går det äta något eller inget alls?

Alla skriver hela tiden om hur bra det är att må illa, men allvarligt mådde jag inte illa särskilt länge eller mycket förra graviditeten och födde ändå en fullt frisk liten dotter...
    Slutade må illa i v.10 då, precis som du!
    Men innan hade jag bara ett lätt illamående, aldrig så att jag behövde kräkas eller var ens orolig för det. Åt jag en macka försvann det ;)
  • Fnutte

Jag slutade må illa i v 7 (mådde pyton v 5-6) och igår fick jag se den lilla på ul första gången (11+2). Har absolut inte känt någonting sen v 7!

Svar på tråden Plötsligt slutat må illa - kan äta allt!