• Anonym (Orolig)

Är aborten genomförd?

Hallå!

Är nojig. Gjorde en medicinsk abort igår på sjukhuset.

Blödde rikligt och klumpar kom ut, som det ska där och då.

Nu dagen efter blöder jag nästan ingenting? Har inte ont men känner ibland hur det "bubblar" till i underlivet men är mest slem(?) blandat med blod men ytterst lite och knappt något i bindan. Ursäkta äckliga detaljer.

Trodde man skulle ha som rikligare mens dagarna efter en abort? Är jättenojig att det inte har gått helt rätt till..

• Svar på tråden Är aborten genomförd?
  • Anonym (7+4)

Jag blödde bara som "riklig mens" timmarna precis efter aborten. Sen var det som sista mensdagarna eller blodblandat slem.

• Anonym (Orolig)
    Anonym (7+4) skrev 2016-06-02 20:16:29 följande:

Jag blödde bara som "riklig mens" timmarna precis efter aborten. Sen var det som sista mensdagarna eller blodblandat slem.

Känner mig så otroligt bortskämd. Var i vecka 8+5 och hade inte större smärta än värre mensvärk och åkte hem en timme efter jag fick de sista tabletterna och mådde då bra förutom att jag var djävulskt hungrig. Och nu blöder jag ingenting efteråt knappt.

Hur länge hade du så? Jag började med minipiller idag också.
  • Anonym (7+4)
    Anonym (Orolig) skrev 2016-06-02 20:25:34 följande:

Känner mig så otroligt bortskämd. Var i vecka 8+5 och hade inte större smärta än värre mensvärk och åkte hem en timme efter jag fick de sista tabletterna och mådde då bra förutom att jag var djävulskt hungrig. Och nu blöder jag ingenting efteråt knappt.

Hur länge hade du så? Jag började med minipiller idag också.

Så var det för mig också! Hade läst massa skräcktrådar här innan och trodde att jag skulle ligga på golvet och förblöda ungefär. Men för mig gjorde det inte mer ont än vanlig mens och blödningen avtog snabbt. Jag hade småblödningar (så att jag fick använda trosskydd) i typ 7-9 dagar.
  • Anonym (Orolig)
    Anonym (7+4) skrev 2016-06-02 20:35:53 följande:

Så var det för mig också! Hade läst massa skräcktrådar här innan och trodde att jag skulle ligga på golvet och förblöda ungefär. Men för mig gjorde det inte mer ont än vanlig mens och blödningen avtog snabbt. Jag hade småblödningar (så att jag fick använda trosskydd) i typ 7-9 dagar.

Vi får väl glädjas åt att vi fått relativt smärtfria och bekymmerslösa aborter. Gjorde som dig och läste här innan och låg och väntade på att det skulle göra skitont och blöda ur hela kroppsvolymen typ.

Vad skönt att det gick bra för dig också.
  • Broccan186

Jag tror inte att du behöver vara orolig, jag upplevde samma som er. Hade lite mer ont än vid en vanlig mens, men behövde inte äta de smärtstillande de skickade med mig. Blödde som första dagen vid mens i typ två dagar sen avtog det.

Hade också läst massa skräckhistorier här. Var så rädd innan aborten, speciellt eftersom jag hade rätt långt till närmaste sjukhus.

Och precis som du trodde jag att det inte gått rätt till då jag inte känt någon större smärta/kraftiga blödningar. Men på efterkontrollen sa de att det gått bra, hade inga rester kvar

Svar på tråden Är aborten genomförd?