• BeautifulMoments

Ni som har flera barn, har symtomen varit samma i början?

Hej!

Är gravid för 3:e gången. Men tycker inte mina symtom är som de andra 2 ggr. Har haft ömmande bröst och illamående tidigt. Nu fick jag ömmande bröst men det försvann igen och är bara i v 4+6. Har ni haft samma symtom varje gång?

My life, My choice!
  • Svar på tråden Ni som har flera barn, har symtomen varit samma i början?
  • lövet2

Ungefär samma symptom, ja, men det har varit lite olika hur tidigt de startat och hur intensiva de varit. Jag har t ex ena graviditeten mått lite illa i 3 veckor medan jag en annan graviditet har kräkts våldsamt i 8 veckor.

• Carambolan

För mig var det precis samma varje gång.

• Maria92

Ursäkta novellen!! Haha!

Hej! Jag har läst en massa om andras historier nu och många har beskrivit det jag känner nu. Jag tog ut min p-stav för två veckor sedan. Jag hade för en vecka sedan sex och två dagar senare känner jag att det sticker i nedre delen av magen, på vänster sida. Tänker inte mer på det sen men det fortsatte hela helgen och i lördags fick jag sån jävla molande värk i magen!

Molandet håller på till och från men mest på morgonen, stickningarna håller på till och från hela dagen och igår började jag även få ont i ländryggen. Låter som gravidtecken speciellt när jag läser andras upplevelser, och speciellt när dom säger att dom plussat sen! Sen har jag bara känslan av att något är på gång där nere..

Kan det vara en graviditet eller är det mens på gång? Så svårt att veta!!

Ska tillägga att vi har en son på tre år, men med honom kände jag bara molande värk..

• Fru Ve

Första graviditeten var 9 år sedan så jag minns inte exakt. Men vet att jag inte mådde så illa. Var däremot galet trött i början, och väldigt hormonstinn. Kunde sova dygnet runt egentligen de första månaderna. Grät över allting och var hemsk i humöret.

Andra graviditeten 5 år sedan. Mådde illa till v.17, halva dagarna. Ingen trötthet direkt. Inte så hormonstinn, var ganska lugn.

Tredje graviditeten, plussade på midsommarafton. Har börjat känna av ett diffust illamående sedan igår. Inte speciellt trött.

Så det kan nog vara olika!

• anne75

Haft olika mer illamående denna gång, och överkänsliga bröstvårtor.

Svar på tråden Ni som har flera barn, har symtomen varit samma i början?