Inlägg från: Hannahaha |Visa alla inlägg
  • Hannahaha

Barn och alkohol - för eller emot.

Aniiee skrev 2016-06-15 22:21:09 följande:
    Fy FAAAAAAAAAN vad jag avskydde den där förbannade surstömmingen. Tro fan att jag drog när den burken öppnades...... Jäkla norrlänning..... (jag menar min pappa).

Men vitlök äter jag gärna några klyftor om dagen.
    Demand to be challenged, to be offended, to be treated like thinking, reasoning adults!
    Men på riktigt? Är ni så här dumma på riktigt verkligen?
  • Hannahaha
    FDFMGA skrev 2016-06-15 21:58:23 följande:
    Javisst.

Men du är förmodligen ganska ung så det är inte kört på långa vägar.

Går du tillbaka till den här tråden om 10 år om FL finns kvar kommer du säkert att se på din medverkan med andra ögon.
    Alla måste böja sina huvuden inför Åkessons briljans vid roulettebordet
    Och dig är det alltså kört för då sorgligt nog
  • Hannahaha
    EnAnonumius skrev 2016-06-15 23:45:33 följande:
    Men grattis du lyckades säga EMOT dig själv på en enda mening.

Är din verkliga poäng att visa på att du klara av självmotsägelser på en enda mening?

Det som ÄR märkligt är att ingen, absolut INGEN i denna tråden har sagt att man skall ignorera barnet om barnet anser att att de tycker det är tråkigt att mamma och pappa dricker. Ändå sitter du och upprepat med en dåres envishet och anklagar folk detta både direkt och indirekt upprepat att de struntar i hur barnen mår bara för att de tar sig ett max 2 glas någon gång ibland.

Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
    Fast Tom Arya sa ju det, och i övrigt har jag inte sagt att nån skiter i sina barn för att de dricker men att OM de gör det så tycker jag att det är fel. Jag står också fast vid att jag tycker de verkar dumma eftersom de kommer in i en diskussion om alkohol och bara driver och pratar om surströmming osv.
  • Hannahaha
    EnAnonumius skrev 2016-06-15 23:57:09 följande:
    Sitt inte och smickra dig själv på andras bekostnad.
    Jag är övertygad att den typen av smicker du smickrar dig själv om, på andras bekostnad är något man vill klara sig utan.
    Hannahaha skrev 2016-06-15 22:26:03 följande:Och dig är det alltså kört för då sorgligt nog

Det är jävligt fult att projicera. Har inte din mamma och pappa lärt dig det?

Fast skall sanningen fram så har de flesta som diskuterat försökt att resonera förnuftigt och nyanserat med dig fattat att det är helt kört att få dig att fatta att du kommer inte med resonemang, utan bara försöker tvinga folk att äta dina subjektiva svartvita moralkakor.

De flesta har även fattat att det är kört för dig att få dig att förstå hur motsägelsefullt du resonerar, och många har även fattat att det är helt kört för dig att förstå att du sitter och kommer med anklagelser om/till dina meddebattörer som du saknar helt grund till att ha i grund och botten.

En ledande fråga till dig.

Är det också kört att få dig att fatta att det är dumt att sitta och idka personpåhopp (som du lyckades att vara först ut med i tråden)?

.

Du sitter och bråkar om nått som inte existerar. Tråden handlar om huruvida man är för eller emot alkohol med barn, jag har sagt att jag inte kommer dricka och att övriga borde se efter vad deras barn tycker istället för att själva bestämma hur barnen mår utan att se efter. Det "bråket" därefter har handlat om är att jag tydligen är en moralkärring och att ni påstår att jag menar att jag känner era barn bättre än ni gör, vilket inte ens stämmer.

Hur kan man INTE vara överens om att barnen är domare när det kommer till frågan om alkohol?

Har inte menat att ni suger som föräldrar eller nått, förutom möjligen Tom Arya litegrann i just det att han faktiskt sagt rakt ut att det är barnens problem om de lider av att han dricker. Det tycker JAG suger. Är jag en vidrig moralkärring för det så visst, det kan jag nog leva med.
  • Hannahaha
    Aniiee skrev 2016-06-15 22:55:30 följande:
    Har du slutat slå dina barn?
    Demand to be challenged, to be offended, to be treated like thinking, reasoning adults!
    Jag har inga barn?
  • Hannahaha
    Aniiee skrev 2016-06-15 23:28:49 följande:
    Bestäm dig, annonym eller nick? Det är lite fult att blanda hej vilt i samma tråd.
    Du tror alltså att jag måste vara den enda i världen med denna åsikt eftersom du tror att jag måste backa upp mig själv med ett till konto? Så viktigt är det inte att "vinna" diskussioner på fl för mig faktiskt.
  • Hannahaha
    EnAnonumius skrev 2016-06-16 10:07:54 följande:
    Du klankar på att andra inte läser dina inlägg.

Jag har sagt att jag har läst ALLA Toms Arya's inplägg och jag har INTE sett Tom hävda det DU påstår alls.
    Nu försöker DU enbart tjata på mig för att få mig TOLKA det på det sättet DU tolkar det på. 

Jag skall göra det lätt för mig och citera mig själv från inlägg #144 andra stycket av det inlägget det är lika aktuellt att påtala det har som när jag lade det från början.
    EnAnonumius skrev 2016-06-15 19:52:13 följande:Och Ja jag har suttit och Läst ALLA Tom Aryas inlägg i tråden och jag har aldrig sett honom sitt och hävda att han väljer alkoholen före barnen. Det är du som lägger den tolkningen. Jag såg en adekvat fråga ställd till dig baserat på kontexten.

Och jag säger väl IGEN då att här säger han precis det; att barnen vackert kan gå om de mår dåligt av att han dricker: "Jag dricker alkohol när jag vill och den som har problem med det kan själv välja att inte närvara." Vilket naturligtvis tolkas som det står; att han struntar i om barnen mår dåligt av det. Att ni inte vill tolka det så är ju en annan sak, men det är ju så han skriver.
  • Hannahaha
    Anonym (Fylle) skrev 2016-06-16 10:30:53 följande:
    Hahaa.. JAG tror dig iaf eftersom jag inte är du men det vet vi ju... För aniie .. Kanske det handlar om fl paranoia..
    Haha ja va roligt. Så jobbigt att två pers tycker lika (och inte som dom) så de måste dra slutsatsen att vi är samma person.
  • Hannahaha
    FDFMGA skrev 2016-06-16 11:04:03 följande:
    Knappast.

Dina åsikter är så flummiga att de är helt malplacerade i en seriös diskussion om vuxnas umgängesvanor.

Din propaganda för legalisering av narkotika hör definitivt hemma på en annan avdelning.

Och att du är avtänd på Aniiee hör lämpligen inte hemma någonstans iom att hon förmodligen är helt ointresserad av dina sexuella fantasier.Skrattande

Särpt dig nu och försök orientera dig en smula på forumet.

Jag kan länka till rätt avdelning för diskussion av påtändhetsfaktorer om du vill.
    Nu är det ju du som är totalt humorlös, jag insåg åtminstone att Fylle troligen var ironisk med sitt snack om röka.
  • Hannahaha
    FDFMGA skrev 2016-06-16 11:30:12 följande:
    Javisst.

Och vad innebär då detta om inte att hen jämställer bruk av alkohol med missbruk av narkotika.

Vilket i sig säger oerhört mycket  om hur mycket galenskap som kan gömma sig i en moralkaka. I detta fall alltså en haschkaka.

Även valet av fylle som anonym signatur visar väl att det rör sig om en fanatiker - här diskuterar vi ju bruk av alkohol inte missbruk.
    Så man får inte jämföra alkohol och gräs, men alkohol och surströmming? Eller får man jämföra vad som helst så länge man håller med dig?

Alkohol är lika skadligt som röka, i det långa loppet. Att röka en joint två gånger per år är inte skadligare än att dricka alkohol två gånget per år. Så de är klart jämförbara.
  • Hannahaha
    FDFMGA skrev 2016-06-16 11:53:33 följande:
    Hm, jag förstår inte att det ska vara så svårt för dig att bortse från ditt vuxenperspektiv och se på alkohol och narkotika ur ett barnperspektiv i stället.

Jag tycker att det är förkastligt att låta barn delta i haschrökarsammanhang. Inte nog med att det inte är socialt accepterat utan barnen riskerar dessutom att bli berusade av röken de får i sig.

Obehagligt att du och fylle fullständigt struntar i barnperspektivet.
    Men vänta nu, nu har du nog snurrat in dig i den egen lilla bubbla. Lämnar dig där så får vi se om du nånsin tar dig ut.
  • Hannahaha
    Voluptuous Shalimar skrev 2016-06-16 13:02:45 följande:
    Jag märker att du hånar min surströmmingsjämförelse så jag ska förklara bättre. 

Om någons (halvvuxna eller åtminstone relativt relativt stora) barn har negativa synpunkter på att föräldern dricker alkohol, på ett måttfullt och kontrollerat sätt, utan att bli odräglig, elak eller full, så kan man faktiskt tycka att barnet får acceptera läget. Barnet ska inte få diktera familjens regler. Barnet kan även ha synpunkter på andre ofarliga, oskadliga saker som föräldrar gör, tex att yoga på gräsmattan, pussa barnet offentligt, dansa pinsamt (ja, sånt går att göra helt nykter...) på en fest eller - äta surströmming. Men detta är saker barnet inte ska bestämma över, lika lite som jag bestämmer om barnet får göra sånt som dansa "fult" på en fest eller äta något jag tycker luktar illa (om det handlar om något ätbart alltså )

Detta skrevs inte för att "driva" som du uttryckte det. Det skrevs för att understryka att barn inte ska bestämma om föräldrarna ska få njuta av helt ofarliga saker, även om barnet anser att det är "obehagligt" (och obehagligt för att föräldern är "salongs" eller för att föräldern är "pinsam" eller "luktar surströmming" behöver inte ha någon gradskillnad). Jag kan nästan garantera att de flesta barn tycker att det är långt obehagligare med en irriterad skrikande sur stressad (och nykter) förälder, än med en förälder som är salongs och lite fnissig. Nu menar jag såklart inte att två onda ting slår ut varann, jag menar bara att när man ska se över de saker som påverkar barnen negativt, ska man väl ta med sånt som förekommer dagligen och utan att någon reagerar.

Och angående lukt, den värsta munlukten jag visste som barn var när skolfröken druckit kaffe.
    Jag förstod precis vad du menade, jag bara påpekade jämförelsen när nån menade att man inte skulle jämföra alkohol och gräs.
  • Hannahaha
    Anonym (Äppelpäron) skrev 2016-06-16 17:06:49 följande:
    Gräs är sådant som kor äter medans människor nyttjar alkohol.
    Stor skillnad!
    Visserligen finns det en polsk vodkasort med ett grässtrå i men det är ingen som dricker upp grässtrået.
    Oj vad du tillförde mycket i diskussionen
Svar på tråden Barn och alkohol - för eller emot.