EnAnonumius skrev 2016-06-15 23:57:09 följande:
Sitt inte och smickra dig själv på andras bekostnad.
Jag är övertygad att den typen av smicker du smickrar dig själv om, på andras bekostnad är något man vill klara sig utan.
Hannahaha skrev 2016-06-15 22:26:03 följande:Och dig är det alltså kört för då sorgligt nog
Det är jävligt fult att projicera. Har inte din mamma och pappa lärt dig det?
Fast skall sanningen fram så har de flesta som diskuterat försökt att resonera förnuftigt och nyanserat med dig fattat att det är helt kört att få dig att fatta att du kommer inte med resonemang, utan bara försöker tvinga folk att äta dina subjektiva svartvita moralkakor.
De flesta har även fattat att det är kört för dig att få dig att förstå hur motsägelsefullt du resonerar, och många har även fattat att det är helt kört för dig att förstå att du sitter och kommer med anklagelser om/till dina meddebattörer som du saknar helt grund till att ha i grund och botten.
En ledande fråga till dig.
Är det också kört att få dig att fatta att det är dumt att sitta och idka personpåhopp (som du lyckades att vara först ut med i tråden)?
.
Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
Du sitter och bråkar om nått som inte existerar. Tråden handlar om huruvida man är för eller emot alkohol med barn, jag har sagt att jag inte kommer dricka och att övriga borde se efter vad deras barn tycker istället för att själva bestämma hur barnen mår utan att se efter. Det "bråket" därefter har handlat om är att jag tydligen är en moralkärring och att ni påstår att jag menar att jag känner era barn bättre än ni gör, vilket inte ens stämmer.
Hur kan man INTE vara överens om att barnen är domare när det kommer till frågan om alkohol?
Har inte menat att ni suger som föräldrar eller nått, förutom möjligen Tom Arya litegrann i just det att han faktiskt sagt rakt ut att det är barnens problem om de lider av att han dricker. Det tycker JAG suger. Är jag en vidrig moralkärring för det så visst, det kan jag nog leva med.