• citr0nen

När pulsade ni?

Hej! När plussade ni? Skriv gärna vilken dag före/efter bim :) Hade ni tidiga tecken på graviditet?

Jag och min pojkvän hade sex en vecka innan ägglossning (vi försöker inte aktivt skaffa barn än men går med tanken att om det händer så är det mer än välkommet) och ca 4 dagar efter ägglossning fick jag ömma bröst och molande mensvärk.. Googlade då och hamnade här på familjeliv där jag förstod att detta kunde vara symtom på graviditet :) Är just nu i bim-7. Vad tror ni? Tror ni jag är gravid eller är jag skengravid?

Kram

• Svar på tråden När pulsade ni?
  • Carambolan

Av rent statistiska skäl gissar jag på skengravid. Det är väldigt ovanligt med så starka symptom så tidigt.

I alla mina fyra graviditeter har jag fått första symptomen (utöver ingen mens) drygt en vecka efter bim.

• citr0nen
    Carambolan skrev 2016-06-19 22:19:26 följande:

Av rent statistiska skäl gissar jag på skengravid. Det är väldigt ovanligt med så starka symptom så tidigt.

I alla mina fyra graviditeter har jag fått första symptomen (utöver ingen mens) drygt en vecka efter bim.

Okej :) Men är det inte konstigt att bli det när man inte aktivt försöker? Tänker att det är mer vanligt om man väldigt gärna vill ha barn och kanske inbillar sig? Men vet inte så mycket om det Glad
  • Carambolan

Du kanske hade ägglossning tidigare än du tror? Eller senare...? Många får mensvärk och ömma bröst vid ÄL.

• citr0nen
    Carambolan skrev 2016-06-19 22:28:53 följande:

Du kanske hade ägglossning tidigare än du tror? Eller senare...? Många får mensvärk och ömma bröst vid ÄL.

Jag känner alltid min äl, hade den natten mellan 11-12/6.. Men iof kanske spermier kan överleva så länge ändå :) Blir ju nästan en hel vecka... 
  • Anonym (Mm)

+ på BIM -4 :) inga symtom annat än törstig. Första gravsymtom kom två veckor senare.

• citr0nen
    elisabet75 skrev 2016-06-20 07:00:52 följande:

Har du gjort ett graviditetstest??

Nej inte än. Är bim-6 idag, tror jag ska vänta nån dag till innan jag tar det :)
  • elisabet75

Min mens va sen med 2 dagar när jag köpte gravtest. Fick en + ganska snabbt. Hade ont i brösten också.

• Jess123

[quote=76725204][quote-nick]citr0nen skrev 2016-06-19 22:10:03 följande:[/quote-nick]Hej! När plussade ni? Skriv gärna vilken dag före/efter bim :) Hade ni tidiga tecken på graviditet?

Jag och min pojkvän hade sex en vecka innan ägglossning (vi försöker inte aktivt skaffa barn än men går med tanken att om det händer så är det mer än välkommet) och ca 4 dagar efter ägglossning fick jag ömma bröst och molande mensvärk.. Googlade då och hamnade här på familjeliv där jag förstod att detta kunde vara symtom på graviditet :) Är just nu i bim-7. Vad tror ni? Tror ni jag är gravid eller är jag skengravid?

Kram[/

Jag plussade IDAG på bim-5 sååå glad

• Jess123

Jag tänkte att det var för tidigt att testa men har också haft molvärk och spända bröst tog ett test i morse och ett nyss och det har redan blivit starkare. Testa om du vet att du inte blir jätteledsen av ett negativt????????

• citr0nen
    Jess123 skrev 2016-06-20 17:58:25 följande:

Oj förlåt för frågetecken, använde fel smileys

Gud vad kul!! Grattis!!! :) Då hade SU precis samma symptom som mig. Jag har bim-5 imorgon, så tror jag ska prova att testa då :)
  • sultanen
    citr0nen skrev 2016-06-20 18:18:13 följande:

Gud vad kul!! Grattis!!! :) Då hade SU precis samma symptom som mig. Jag har bim-5 imorgon, så tror jag ska prova att testa då :)

Hur går det?
  • FruHolmli
    citr0nen skrev 2016-06-19 22:10:03 följande:

Hej! När plussade ni? Skriv gärna vilken dag före/efter bim :) Hade ni tidiga tecken på graviditet?

Kram

Jag plussade på BIM -7! Så en vecka innan väntad mens :)
  • Anonym (L)

Plussade 8 dagar efter äl, hsde också ömma bröst och inga andra symptom. Om du har så mycket graviditetshormon att du kan få symptom som ömma helst så får du också plus på ett vanligt graviditetstest så bara att ta ett test. Får du inte plus beror inte brösten på graviditet men nått annat.

Svar på tråden När pulsade ni?