• aprilhimlen95

Tidigt missfall?

Hej allihopa!

Jag är gravid i vecka 5 med första barnet. Har haft lite symptom som molvärk och ömma bröst. Annars mår jag bra. Bim var i torsdags. Plussade på måndagen med clearblue digital. Tig sedan ett till i helgen som också visade positivt. Nu till mitt dilemma. Igårkväll upptäckte jag lite blod i trosan när jag skulöe gå på toa. En fläck i strl som en enkrona knappt ungefär. Och lite blodblandade flytningar på pappret när jag torkade mig. Blev helt stel när jag såg blodet. Tänkte direkt att det var ett missfall och bröt ihop totalt. Sov med en binda och det hade inte kommit en droppe under natten. Bara lite blodblandat på toapappret dagen efter. Kommit några droppar idag bara efter min promenad. Och nu verkar de vara borta efter ett kvällspass på jobbet. Var bara lite ljusrosa när jag torkade mig efter toabesöket förut. Har inte haft ont alls och har fortf mina gravsymptom. Har varit så orolig att jag ej kunnat sköta mitt jobb. Ringde mvc som bad mig avvakta. Tänkte kolla om nån varit med om liknande? Blödde alltså bara några droppar färskt blod. Sen lite ljusröda sparsamma flytningar(syns bara om jag torkar med papper) och nu ingenting. Ni som fått tidigt missfall, känner ni igen er? Och finns de nån som fått så här trots att de ej va missfall?

• Svar på tråden Tidigt missfall?
  • Anonym (mitt började så)

Jag fick tidigt missfall, en vecka efter plus...det började med att jag fick som du, ytterst lite ett par gånger, sen inget på två dagar men tog ett test som visade svagare så kändes inte positivt...två dagar efter de första dropparna blod fick jag mensvärk och började blöda, blödde mindre än vanlig mens men det höll på i ca 1 vecka. Sen kom ÄL som vanligt efter det....

Men det är ju väldigt vanligt med små blödningar från slemhinnorna tidigt så behöver verkligen inte betyda att det är ett missfall för dig. Det enda du kan göra är att avvakta och försöka ta det lugnt. Du är ju gravid tills du verkligen skulle blöda mycket, försök tänka positivt. 

• aprilhimlen95
    Anonym (mitt började så) skrev 2016-06-22 10:19:06 följande:

Jag fick tidigt missfall, en vecka efter plus...det började med att jag fick som du, ytterst lite ett par gånger, sen inget på två dagar men tog ett test som visade svagare så kändes inte positivt...två dagar efter de första dropparna blod fick jag mensvärk och började blöda, blödde mindre än vanlig mens men det höll på i ca 1 vecka. Sen kom ÄL som vanligt efter det....

Men det är ju väldigt vanligt med små blödningar från slemhinnorna tidigt så behöver verkligen inte betyda att det är ett missfall för dig. Det enda du kan göra är att avvakta och försöka ta det lugnt. Du är ju gravid tills du verkligen skulle blöda mycket, försök tänka positivt. 

Okej. Låter ju sådär. Nu är det helt borta och jag känner ingenting. Får se hur det utvecklar sig. Tog ett digitalt test som visade gravid 1-2v. Det enda som egentligen varit blod var dedär första dropparna i trosan. Sen bara lite blodblandade sparsamma flytningar som försvann dagen efter blodet i trosorna. Är såklart orolig. Har svårt att tänka på annat. Hade ju sex på samma dag som blodet kom. Kanske hat med det stt göra.
  • Anonym (mitt började så)
    aprilhimlen95 skrev 2016-06-22 13:58:26 följande:
    Okej. Låter ju sådär. Nu är det helt borta och jag känner ingenting. Får se hur det utvecklar sig. Tog ett digitalt test som visade gravid 1-2v. Det enda som egentligen varit blod var dedär första dropparna i trosan. Sen bara lite blodblandade sparsamma flytningar som försvann dagen efter blodet i trosorna. Är såklart orolig. Har svårt att tänka på annat. Hade ju sex på samma dag som blodet kom. Kanske hat med det stt göra.
    Kan absolut ha med sexet att göra! Med dottern blödde jag så smått ett par gånger, men det var senare, typ v 13 och sen 16.
Svar på tråden Tidigt missfall?