Merajja skrev 2016-12-19 13:26:42 följande:
Vecka 26. Foglossning och smärta i ljumskarna som är från ligamentens tydligen. Men ligament smärtan skulle tydligen försvinna på några veckor. De e tungt å jobba i servicebranschen när de smärtar hela tiden. Men ja fick ingen sjukskrivning. Läkaren ville att ja skulle be min chef ändra mitt arbets schema. Kortare dagar men samma 75% tjänst. De betyder fler dagar på jobbet för min del. Vet inte om de e så mkt bättre.
Sen säger alla, njut av att vara gravid! Men HUR?? Ja e bara stressad.
Usch jag skulle inte vilja byta till fler dagar :/ Jag jobbar inte så mkt men jobbar i servicebranschen och känner tydligt hur slut kroppen är efter en arbetsdag, och har betydligt fler sammandragningar också. Ja njuta av att vara gravid har jag aldrig haft tålamod till..
Jag sover bra på nätterna om jag inte sover något på dagen, men jag lyckas nästan alltid somna någonstans innan läggdags utan att det är tänkt så. Men sover helt klart sämre än annars. Mer lättväckt och behöver kissa hela tiden, särskilt senaste dagarna har jag märkt av det. Men värst är halsbrännan!!
3 mf/halvar skrev 2016-12-19 14:42:08 följande:
Ja, jag njuter iaf inte. Däremot känner jag mig inte längre alls rädd inför förlossning, hoppas bara på att tiden skulle gå fort och jag redan skulle vara så långt :D Och då har jag ändå haft en lätt och ganska symptomfri graviditet. Nu har jag bara plågats av förkylningar, vilket är extrajobbigt med den stora magen.
Tycker tiden går allt annat än fort.. Nu när jul och nyår är förbi så är det liksom bara nedräkningen som återstår :(
lilsis skrev 2016-12-19 21:25:57 följande:
TUL visade vikt exakt på kurvan med lite större huvud och lite längre lårben.
Har tydligen anemi också vilket förklarar varför jag inte orkar någonting så nu är det dubbla duroferon som gäller dagligen.
Att huvud och lårben är lite större är ok va? Usch vad jobbigt med anemi, fy va dåligt man kan må av det! Hoppas att det vänder snabbt!