Inlägg från: lilsis |Visa alla inlägg
  • lilsis

BF mars 2017

jj85 skrev 2016-08-02 16:45:10 följande:

Kan någon snälla tipsa om vad man gör åt sitt illamående? Jag känner att jag inte fixar detta just nu..Det är värst på eftermiddagen/kvällen...Fy alltså..:(..

Jag har inte kräkts en enda gång, önskar nästan det, då hade det kanske känts bättre? Käkar smörgåsrån, dricker MER (jag vet inte det bästa) men de hjälper liiiiiteeee, vet inte vad man ska göra..Om ni har tips så tar jag tacksamt emot. Är i vecka 7+4 ska på torsdag till barnmorskan och träffas för första gången, vill helst slippa ta tabletter..

Gurka.
  • lilsis
    jj85 skrev 2016-08-03 08:15:18 följande:

Men fy vilket skit svar du fick. Inte ok alls. Men ring på och se om nån annan mottagning kan ta emot dig. Hon som jag fick prata med sa att de tyvärr kan ge liknande svar som du fick. Alltså det inte är så brådskande eller viktigt.

Man blir så ledsen av att bli bemött på detta sätt. Men stå på dig och ring en blödning kan betyda så olika saker. Hoppas du får svar från någon idag. Stor kram

Det är ett tråkigt svar men sett till sjukvårdens resurser tyvärr korrekt. Så tidiga missfall innebär sällan fysiska hälsorisker och bör därför inte prioriteras. Den psykiska delen ryms inte riktigt i dagens vård, tyvärr.
  • lilsis

Det här med bäckensmärtorna oroar mig lite faktiskt. De är inte outhärdliga men det är väldigt tidigt! Hur ska det bli liksom?

Jag hoppas på att det stannar på den här nivån för den är fullt hanterbar så länge jag tänker mig för när jag hasar runt i sängen ( ;) ).

Hovslagaren kommer idag och efter det tänkte jag rida, första gången på två veckor. Sist hade jag ont en kortis när jag kom ner rejält i sadeln och skulle vrida om knäet, så det struntar jag nog i (vi jobbade med att ha balansen i skinkorna, svårt för mig som gärna sitter på musen och lutar framåt... )

• lilsis
    jj85 skrev 2016-08-04 06:57:05 följande:

Tjejer, glömde fråga men tar någon utav er några vitaminer eller liknande?

Jag plussade 14 juli men var då utomlands. Så köpte folsyra direkt när jag kom hem. Vi kom hem 24 juli. Äter ni den? Har jag kanske börjat försent med folsyra och bör man komplettera med annat? Har svårt att få i mig kött just nu. Är vanligtvis köttätare men herregud klarar knappt av det just nu. Illamåendet gör att jag kan äta kolhydrater och sallad bara.. var en godis älskare men klarar knappt de söta.. Hur är det för er? Går snart in i vecka 8. Är i vecka 7+6 och har inte riktigt fått grepp om hur man ska räkna dagarna. Ska iof till barnmorskan för första gången idag o fråga henne men det många med stor erfarenhet här och tips tas tacksamt emot.

Man säger att du är i v8 nu, från 8+0 säger man v9

Jag äter folsyra (alltid), extra B, extra D och multivitaminer. Det är dock en vana som kommer efter min magsäcksoperation.
  • lilsis

Red en timme igår, bäckensmärtorna verkade må bra av det, yay!

I övrigt känner jag absolut ingenting. Det är både skönt och gräsligt nervöst.

• lilsis
    Nathalej skrev 2016-08-05 22:03:15 följande:

Jag håller tummarna för bästa, positiva resultat! Antar att ni fått reda på hur allt ligger till nu då ni var hos läkaren igår väl?

Tycker det är konstigt att gravtestet visar positivt men att han inte ser något men som du sa så kanske det var för tidigt för att se något förra gången..

Hon har redan skrivit i tråden...
  • lilsis
    ceciliabkbh skrev 2016-08-06 09:10:45 följande:

Mjo jag hade redan skrivit ja.

Dock så ringde sjukhuset igår och vill ha in mig igen. Läkaren sist hade missat att det var två blodprov tagna så hon hade bara kollat på första som låg på 180. Men det andra var på 790 i hcg så nu misstänker dem utomkveds.. Ska in imorgon IGEN.. Vill bara att denna soppa ska ta slut.

Är ganska säker på att jag fått missfall men vi får väl se. Hoppas hellre på missfall än utomkveds iaf. Nu verkar allt ha "kommit ut" iaf.

Mitt senaste "misstänkta" utomkveds steg också hcg efter ett tag. Slutade med att jag skrapades utan att man hittade något men då slutade jag blöda och hcg sjönk till 0.
  • lilsis
    DevilsDaughter skrev 2016-08-06 12:16:07 följande:

Tar man cellgifter vid utomkveds?

Man kan få metotrexat för att ha ihjäl alla ev graviditetsrester. Sedan blir det karens ett par månader.

Jag skulle operera alla dagar, inte kul att riskera ett nytt utomkveds.
  • lilsis
    jj85 skrev 2016-08-07 19:05:26 följande:

Grattis till plus :)

jag skrevs in när jag gick in i vecka 8 men det var för att dem hade tid. Det tog max 1 timme. Vi pratade. Hon gav information. Fick ge urin prov..och ja sedan fick jag fråga om jag hade funderingar. Vi ska ses igen när jag är i vecka 18 och då började de vanliga ultraljud osv. Innan dess ska jag göra kubtest vilket görs vis ca vecka 10-11 helst. Sedan ett RUL och utifrån det från man svar på KUB testet..är i vecka 8 och ska ses i slutet av oktober. Så det är långt tills dess. Tråkigt att man inte får hjälp på en gång men det kan inte gör så mycket ändå, tyvärr.

RUL gör man runt vecka 18.

KUB och NUPP är det nog du har fått tid för
  • lilsis

Om mitt VUL ser fint ut imorgon blir det inskrivning på onsdag då jag börjar på v9. Det är tidigt här men behöver ha koll på sköldkörteln så då blir det inskrivning direkt. Lämnar med andra ord även blodprov då. Urin känns onödigt när det kommer finnas anteckning från VUL i journalen :)

Svar på tråden BF mars 2017