• ReikiStar

Hormoner från helvetet!

Herregud, dessa hormoner är hopplösa! Är gravid med andra barnet och kan inte minnas att jag var ett sånt här monster med första. Det tär verkligen på mig och sambon! Sur som ett bi är jag och blir lättstött och irriterad för ingenting. Mår så himla dåligt av att må så här..
    Finns det verkligen ingen medicin som kan dämpa hormonerna? Eller är det bara att härda ut som gäller..?!

• Svar på tråden Hormoner från helvetet!
  • syntharen

Gäller nog bara att härda ut, tyvärr... Förstår att det tär på relationen men samtidigt så måste ni ju komma ihåg, och kanske framför allt din sambo, att det är hormoner och att det är svårt för dig att göra nåt åt det hela. Glöm inte att sova ordentligt, det hjälper mig mycket mot utbrott (är gravid i v 29).

• ReikiStar
    syntharen skrev 2016-06-28 15:40:04 följande:

Gäller nog bara att härda ut, tyvärr... Förstår att det tär på relationen men samtidigt så måste ni ju komma ihåg, och kanske framför allt din sambo, att det är hormoner och att det är svårt för dig att göra nåt åt det hela. Glöm inte att sova ordentligt, det hjälper mig mycket mot utbrott (är gravid i v 29).

Ja visst är det så! Tror dock det är rätt jobbigt för sambon just nu att ha en grinig kärring hemma, haha. Även om jag försöker anstränga mig så är det inte alltid så lätt när hormonerna spelar en ett spratt. Usch! Han vet ju om att jag inte är det med flit och jag hoppas att det lugnar ner sig snart. Hur har du känt dig hittills?
  • syntharen
    ReikiStar skrev 2016-06-28 18:35:27 följande:

Ja visst är det så! Tror dock det är rätt jobbigt för sambon just nu att ha en grinig kärring hemma, haha. Även om jag försöker anstränga mig så är det inte alltid så lätt när hormonerna spelar en ett spratt. Usch! Han vet ju om att jag inte är det med flit och jag hoppas att det lugnar ner sig snart. Hur har du känt dig hittills?

Ja det är klart att det är jobbigt för båda, som tur är går det över Fast då har man kanske fått en skrikig bebis istället som gör att man blir lite grinig själv

Den här graviditeten har jag faktiskt varit ganska lugn, jämfört med min första där jag var grinig, sur och kände mig deppig och bara längtade till bebisen skulle komma. Kan hända att det var för att jag var gravid hela vintern med BF i juni. Den här gången har jag BF i september och hela vintern gick åt att ligga i sängen och försöka att inte spy... Så nu när jag började må bättre var det vår och sedan sommar. Eller så var det bara slumpen som gjorde att jag varit mer lugn och harmonisk den här gången

Vilken vecka är du i? När är BF?
  • Fru Ve

Jag är gravid med tredje barnet nu (plussade på midsommarafton) och har också hormoner i omlopp. Har gråtit flera gånger den senaste veckan och jag gråter ytterst sällan annars. Det räcker med småsaker så kommer tårarna. Jobbigt är det. Men nu när det är min tredje graviditet så kan jag faktiskt se det från ett annat perspektiv. Mitt i när jag kan stå och gråta över en småsak kan jag påminna mig om att jag faktiskt är gravid och att det är hormonerna som gör det hela, och t.o.m. kunna skratta åt det.

Blir också rysligt arg. Häromdagen var det en man som körde vårdslöst på vägen då jag gick med mina barn där. Jag blev så förbannad att jag var nära att totalt koka över. Sprang efter honom in på parkeringsplatsen och läste lusen av honom.... Inget jag skulle göra annars men man blir nog som en tiger då man är gravid och är med sina barn.

Svar på tråden Hormoner från helvetet!