• Potatismos

Gravid efter 9,5 år

Hejsan alla!

Igår hände något helt ofattbart, jag fick + på mitt/ mina gravtest. Vecka 5+2.

Detta är helt galet, vi har försökt skaffa barn i 9,5 år. Har gått igenom 4 IVF, alla misslyckade. För ett år sedan på onsdag adopterade vi en gosse.

Nu vill jag ju bekräfta detta så mycket de bara går. Vet ni om man kan/får lämna blodprov någonstans?

Ha en fin dag!

• Svar på tråden Gravid efter 9,5 år
  • MrsP79

Oj, grattis!!! Ett gravtest idag är lika tillförlitligt som ett blodprov. Är det en ivf-graviditet eller inte? Om det är ivf kommer du väl att få göra ett vul i v 7 eller så. Man kan väl få ta blodprov för att kolla hcg-halten, men det brukar bara vara om man misstänker utomkveds eller om man är osäker på om man är gravid eller inte. Ring mvc och fråga! Än en gång, grattis!

• Moorii

Först och främst, grattis! Vilken grej :)

Jag hade testat med clearblue digital, och om det visar positivt så hade jag bokat ett ultraljud på någon privat klinik då du är i vecka 8 för att säkerställa. Annars kan du säkert få göra ett test på vårdcentral om du inte litar på testen, men det är jag övertygad om att du kan göra :)

• Potatismos
    MrsP79 skrev 2016-07-04 10:39:09 följande:

Oj, grattis!!! Ett gravtest idag är lika tillförlitligt som ett blodprov. Är det en ivf-graviditet eller inte? Om det är ivf kommer du väl att få göra ett vul i v 7 eller så. Man kan väl få ta blodprov för att kolla hcg-halten, men det brukar bara vara om man misstänker utomkveds eller om man är osäker på om man är gravid eller inte. Ring mvc och fråga! Än en gång, grattis!

Tack! Detta är otroligt nog en "vanlig" graviditet.
    Väntar på samtal från MVC nu kl.11
  • Potatismos
    Moorii skrev 2016-07-04 10:41:02 följande:

Först och främst, grattis! Vilken grej :)

Jag hade testat med clearblue digital, och om det visar positivt så hade jag bokat ett ultraljud på någon privat klinik då du är i vecka 8 för att säkerställa. Annars kan du säkert få göra ett test på vårdcentral om du inte litar på testen, men det är jag övertygad om att du kan göra :)

Tack, ja det är helt galet, efter så många år.
    Jag ska kolla med mvc nu när de ringer, annars bokar jag ultraljud hos någon privat.
  • Freddie

Fantastiskt roligt!!! Grattis!!!SkrattandeSkrattandeSkrattande

Visar grav-testen positivt så kan du nog lita på dem. Men du får säkert komma till en barnmorska om du ringer och förklarar läget.

• Pimpinellan

Stort grattis! Man vet aldrig såvida man verkligen inte är steril- en "hoppsan" kan dyka upp rätt som det är! Glad

• Potatismos

Tack alla fina. Detta är helt otroligt.

Idag har jag bokat ultraljud på en privat klinik. Så

v 30 hoppas vi kunna se något. Då är jag v 8 +4. Längtar!! ????

• Axe

Härligt! Det tog oss 7 år så jag vet hur det känns när man äntligen sitter där med testet och fattar ingenting !! =) nu har ju ni redan fått en pojke innan också, det är fantastiskt med barn!

• Emmask

Åh herre Gud så kul!! Stort grattis!
    Jag följer amerikanska forum för "vanlig" grav och folk som kämpar med ivf. Där ärvde ju överkontrollerande med tester ultraljud. Vad de gör är hcg-tester för att se att nivåerna ökar kontinuerligt. Sånt kan man köpa i Sverige på privata mottagningar, men det är ju rätt onödigt och riskerar skapa oro. I övrigt skulle jag, om du vill försäkra dig, boka in ett vaginalt ultraljud i v 7+4 ca, om två veckor. Då kan man ofta se ett hjärta. Skönt att du upptäckte det "sent" och slipper vänta så länge. Grattis igen!

• Gweny

Så fantastiskt, grattis!

Sitter själv med en 5v bebis, som kom till via IVF.

Svar på tråden Gravid efter 9,5 år