• Meeeeh

Gravid trots negativt test?!

Hejsan!

Först och främst, jag är absolut inte redo att skaffa barn, så om jag är gravid är det helt ofrivilligt.

Har lyckats med det dom inte får hända, ha oskyddat sex precis runt ägglossningen.

I panik har jag läst på om alla "tidiga tecken" osv.

Redan de första veckorna hade jag både ömmande och växande bröst, en viss svagt molande värk i nedre delen av magen, på samma ställe som mensvärken men en helt annan känsla, vilken höll i sig några dagar.

Nervös tog jag två gravtest när mensen skulle kommit, negativt resultat! Pjuhu.

Har fortsatt varit nervös men andats ut lite, tog ett nytt test någon vecka senare och även det negativt.

Har kännt mig lugn sista veckan och tänkt att kroppen bara är "placebo-gravid" för att jag varit rädd för det, mensen borde komma snart..

Men så började det för några dagar sen, jag är brutalt trött! Jag är egentligen kvällsmänniska men har inte kunnat hålla ögonen öppna..

Reflekterade inte så mycket över det förens idag när jordens jävla illamående kom! Hann bara ber första frukostmackan innan jag var tvungen att springa till toaletten!

Tog ett snabbt gravtest till, visserligen inte med morgonurin men ändå, och även det visar negativt.

Kan jag vara gravid ändå?! Har tagit fem tester, alla har visat solklart negativt och alla utom det sista har tagits direkt på morgonen.

OM jag är gravid är jag i slutet vecka 6/ början vecka 7.

• Svar på tråden Gravid trots negativt test?!
  • vickan5st

Ring gyn om du känner dig gravid och inte fått men som du får neg på test hela tiden.

• Cyanea

Det är extremt ovanligt att inte plussa så sent som du i så fall skulle vara. Det känns mer troligt att du inte haft någon ägglossning den här månaden eller att den blivit försenad. Tidiga graviditetstecken säger inte särskilt mycket om huruvida man verkligen är gravid eller inte då de beror på ett hormon som även finns när man inte är gravid. Om du t.ex. ägglossade senare än du brukar (vilket händer då och då utan att något är konstigt) kan det vara just detta hormon (progesteron) du känner av. Det gör en bl.a. trött och illamående m.m. 

Är du orolig kan du absolut ringa en gyn, men jag misstänker att de inte kommer göra något förrän du fått plus på stickan. I annat fall kan du fortsätta ta ett test om någon vecka tills du känner dig säker på att du inte är gravid. 

Lycka till! 

Svar på tråden Gravid trots negativt test?!