• LMKL

Första mensdag? Räkna ut vilken vecka!

Hej!
    Tycker det är lite knepigt att veta vilken vecka jag är i eftersom min mens är lite oregelbunden. Jag har i flera månader haft att det börjar med pyttelite blödning några dagar (OBS! rödrosa färg så ingen "gammal" mens) sen är det så i en vecka ungefär och sen kommer "den riktiga mensen" igång. Det kan också vara några dagars uppehåll mellan första blödningen och "den riktiga mensen". Så vilken mensdag ska jag räkna som första? Vill gärna veta vilken gravidvecka jag är i. Har inte varit på någon undersökning än men visat positivt på tester jag gjort själv vid 3 tillfällen (någon dags mellanrum) i förra veckan. 

• Svar på tråden Första mensdag? Räkna ut vilken vecka!
  • Cyanea

Man brukar räkna från dagen det kommer ordentligt med blod. Småblödning räknas inte som mensens första dag vad jag förstått, utan räknas snarare som spottings. 

Grattis till graviditeten!

• LMKL
    Cyanea skrev 2016-07-07 18:50:48 följande:

Man brukar räkna från dagen det kommer ordentligt med blod. Småblödning räknas inte som mensens första dag vad jag förstått, utan räknas snarare som spottings. 

Grattis till graviditeten!

Ok vad bra! Då är jag antagligen inte så långt gången som appen räknade ut. Tack! :)
Svar på tråden Första mensdag? Räkna ut vilken vecka!