• Gungstolen

Vaknar en stund efter läggning

Hej !

Jag skulle behöva lite tips och råd om en sak gällande våran son på snart 1 år.

Det är nämligen så här att sen några månader tillbaka så kan han inte längre sova i sin egen säng på kvällar och nätter utan vaknar alltid upp mellan 30-60 min efter läggning på kvällen och ska då va vaken i flera timmar igen. Detta händer nästa aldrig om han ligger i våran säng med oss, men detta resulterar ju då i att någon utav oss får gå och lägga sig med honom för resten utav kvällen eftersom vi inte kan lämna honom i våran säng för skulle han vakna till då kan han ju ramla ur. Har inget problem med att han kommer över till oss på natten som han gjorde förut men vill ju gärna att han ska kunna sova i sin säng första "passet" iaf. Har ni några tips om hur vi ska bryta detta eller är det bara att fortsätta att lägga honom och vänta på att det ska vända . Tack på förhand!

• Svar på tråden Vaknar en stund efter läggning
  • Maddi

Om jag fattar dig rätt så har ni inga bekymmer att han sover med er. Så varför inte skaffa en babyvakt med kamera och sen kan ni ta bort benen från sängen, ställa mot ett hörn. Min son har sovit på vanlig säng sen nyfödd pga att han inte trivdes i spjälsäng, mitt andra har fram till nu sovit bra i spjäl men sover oroligt nu och funderar på vanlig åt henne med.

Sonen är nu 3,5 och ramlat ner 2 gånger hittills och vi pallra upp med kuddar i sängänden och en tjockare madrass på golvet.

Alternativt att ni tar bort benen på sängen, lägger en madrass på golvet i hörnet och skjuter er säng mot madrassen.

• Gungstolen

Okej . Tack så mycket för tipsen . Man blir lätt blind och ser inte sånna lätta lösningar på saker :) har ni babyvakt med kamera ? Vilken isåfall ?

• Maddi
    Gungstolen skrev 2016-07-08 21:40:46 följande:

Okej . Tack så mycket för tipsen . Man blir lätt blind och ser inte sånna lätta lösningar på saker :) har ni babyvakt med kamera ? Vilken isåfall ?

Jo lätta lösningar är ibland svårt att se:) vi har en Topcom BabyViewer 4500. Kostar runt 1500 men kan verkligen rekommendera den. Jag vet inte hur många gånger båda enheterna åkt i golvet, både av misstag och sonen kastat den i golvet, över 200 gånger måste de va, och den håller ännu ev att den börjar knasa sig lite nu, men de kan även bero på att vi har 2 lika dana och dom ibland slår ut varandra.
Svar på tråden Vaknar en stund efter läggning